اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - 27 November 2016
مدیرکل پشتیبانی فنی تولید شرکت برق حرارتی:
هم‌اکنون بیش از 3.5 میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره‌سازی گازوئیل در نیروگاه‌های کشور وجود دارد و 60 درصد مخازن در سال جاری بارگیری شده است.

سرویس اقتصادی عصرپرس: مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت برق حرارتی مدعی شد؛ نیروگاه‌های کشور طی چند روز گذشته از ذخیره گازوئیل خود استفاده کرده و مشکلی برای تامین برق در نیروگاه‌ها وجود ندارد.

به‌گزارش پاون، غلامرضا مهرداد گفت:هم‌اکنون مشکلی از جهت تأمین برق از سوی نیروگاه‌های کشور وجود ندارد و نیروگاه‌های کشور به جز بخش سیکل ترکیبی نیروگاه نکا که سوخت آن صرفاً گاز است، در آمادگی کامل به سر می‌برند و در حال تولید برق هستند.

وی افزود: قطعی برق در شمال کشور نه به دلیل کمبود تولید بلکه به بارش برف و سقوط درختان بر روی خطوط توزیع بوده که در حال برطرف شدن است.

مهرداد اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 3.5 میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره سازی گازوئیل در نیروگاه‌های کشور وجود دارد و 60 درصد مخازن در سال جاری بارگیری شده است.

وی با اشاره به اولویت مصرف گاز به منازل و مصارف خانگی، اظهار داشت: با توجه به برودت شدید هوا، استفاده از سوخت گاز در برخی از نیروگاه‌ها محدود شده و از سوخت دوم شامل گازوئیل و نفت کوره استفاده می‌شود.

وی درباره ذخیره سوخت نیروگاه‌های کشور گفت: از مجموع ذخیره سوخت گازوئیل در نیروگاه‌ها تا امروز 8 درصد طی چند روز گذشته به مصرف رسیده است و موجودی این مخازن به 52 درصد رسیده است.

مهرداد خاطرنشان کرد: در 8 ماه اول سال جاری، 95 درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز بوده است که این یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: سوخت اول همه نیروگاه‌های کشور، گاز طبیعی است و به خاطر نرخ پایین تر، آلودگی کمتر و کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری، مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌های کشور دارای اولویت است.

وی با اشاره به محدودیت‌های زیست محیطی برای مصرف مازوت اظهار داشت: براساس مصوبه هیأت دولت از سوخت مازوت در شرایط اضطراری می‌توان استفاده کرد ولی به لغو حکم قضایی نیاز است تا پلمپ مازوت در نیروگاه‌ها باز شود و تنها در شهر تبریز با حکم قضایی مصرف سوخت مازوت امکان پذیر شده است.

وی درباره بارگیری مخازن سوخت کشور گفت: فصل بارگیری نیروگاه‌های کشور، 8 ماه نخست سال است و بعد از آن به دلیل شرایط جوی امکان ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌ها، به سختی میسر می‌شود.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: به دلیل نگرانی از استمرار شرایط جوی فعلی و امکان تکرار آن تا پایان زمستان، در حال رایزنی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و نیروگاه‌ها هستیم تا نسبت به تحویل هرچه بیشتر سوخت نفت گاز به نیروگاه‌ها اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته، نیروگاه‌های کشور در آماده باش کامل بودند و پرسنل ستاد شرکت تولید نیروی برق حرارتی نیز در دایر بود و خوشبختانه به‌رغم مضیقه‌های موجود، مشکلی به لحاظ تأمین برق ایجاد نشد.

مهرداد از همکاری دیسپاچینگ گاز، دیسپاچینگ برق و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قدردانی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین ابزار، کنترل مصرف است و با صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز می‌توان، مصرف حامل‌های سوخت را کاهش داد تا از این مرحله با موفقیت عبور کنیم.

مهرداد همچنین از تمامی نیروگاه‌های کشور اعم از دولتی و خصوصی که طی روزهای اخیر از هیچ‌گونه تلاشی برای تأمین نیاز مصرف برق شبکه سراسری فروگذار نکردند، تشکر و قدردانی کرد.


پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: