اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - 17 January 2019
نوبخت:
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بانک ها نمی توانند وام های کشاورزان را استمهال نکنند زیرا این موضوع ، مصوبه دولت بوده و همه باید تمکین کنند.

بانک ها تسهیلات کشاورزی را تمهیل کنندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از ایرنا، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یکروزه خود به جنوب کرمان در جمع کشاورزانی که از فشار برخی بانکها برای وصول معوقات کشاورزی، ناراضی بودند عنوان کرد: طبق مصوبه دولت، بدهی کشاورزان به بانک ها باید تمهیل شود و این بدین معناست که دولت پرداخت تمام مابه التفاوت ۲ سال تمهیل را پذیرفته است.

وی در پاسخ به رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مبنی بر اینکه ۱۷۰میلیارد تومان اعتبار برای تمهیل، به استان کرمان تخصیص داده شده و از این میزان، ۸۰ میلیارد تومان به جنوب کرمان رسیده است اظهار داشت: اینکه الان در این استان بین ۲ سازمان جهاد کشاورزی، سهمیه بندی می شود را نباید با کشاورزان محاسبه کنند بلکه طرف حساب آنها دولت است.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه، حتما کمک می کنیم تا این مشکل مرتفع شود گفت: صبح شنبه در سازمان برنامه بودجه کشور و در دفتر کارم، در حضور یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، مجوز مربوطه را، هر آنچه که بود خواهیم گرفت تا مشکل کشاورزان حل شود.

محمود حجتی وزیر جهاد کشارزی نیز چندی قبل در این خصوص عنوان کرد: قانونگذار تصویب کرده سود این ۲ سال استمهال بر عهده دولت است و اگر بانکی در این زمینه کوتاهی کرد، باید مورد پیگیری قرار گرفته و با آن برخورد شود.

جنوب کرمان با جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده و سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه تولید می شود و شغل ۸۰ درصد اهالی جنوب کرمان کشاورزی است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: