اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 26 November 2016
تحلیل نیوزویک از وضعیت عمومی اروپا
راست‌گرایان افراطی و پوپولیست‌ها این توانایی را دارند تا به دهه‌ها سلطه لیبرالیسم بر اروپا پایان دهند. هرچند لوپن 30 درصد بیشتر پایگاه رای ندارد اما همین تعداد برای راهیابی او به دور دوم انتخاباتی که برای انتخاب گزینه اصلی راست‌های فرانسه برگزار می‌شود کافی است.

سرویس سیاسی عصرپرس: هفته‌نامه نیوزویک با چاپ عکسی از مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه از احتمال سرایت موج ترامپ به اروپا و انتخاب این بانوی نژادپرست و راست‌گرای افراطی به عنوان رئیس‌جمهور بعدی فرانسه سخن گفت. 

پوپولیست‌ها در اروپا به قدرت می‌رسند

این نشریه آمریکایی در تحلیلش نوشت که هرچند لوپن 30 درصد بیشتر پایگاه رای ندارد اما همین تعداد برای راهیابی او به دور دوم انتخاباتی که برای انتخاب گزینه اصلی راست‌های فرانسه برگزار می‌شود کافی است.

به گفته تحلیلگر نیوزویک، راست‌گرایان افراطی و پوپولیست‌ها این توانایی را دارند تا به دهه‌ها سلطه لیبرالیسم بر اروپا پایان دهند. همانطور که ابتدا حتی حدس نتیجه انتخابات مجارستان و هلند نیز نشان نمی‌داد که راست‌ها بتوانند در این دو کشور پیروز شوند اما نتایج نشان از محبوبیت بالای پوپولیست‌ها در بین مردم این کشورها داشت.

نیوزویک با اشاره به بریکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) آن را از علائم ظهور اندیشه‌های راستگرایانه در بین مردم اروپا دانست و نوشت انتخاب دونالد ترامپ در آمریکا وضعیت را برای قدرت گرفتن این احزاب و گروه‌ها در اروپا فراهم کرده است. کسب اعتماد عمومی توسط نایجل فراژ در انگلیس و مارین لوپن در فرانسه گواه آن است.

*گروه بین‌الملل عصرپرس/ 1199*

پایان/




نام:
ایمیل:
* نظر: