اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 26 November 2016
مدیر امور منابع آب پاکدشت گفت: با انسداد چاه های غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه های دارای پروانه 6میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

سرویس اقتصادی عصرپرس: از اضافه برداشت 18 حلقه چاه در پاکدشت جلوگیری شد.

علیرضا نیکنام با اعلام این خبر گفت: با تلاش امور منابع آب پاکدشت و اخذ دستور قضایی،  از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی  منابع آب زیر زمینی در حوزه عملکرد این امور نسبت به جلوگیری از اضافه برداشت 18 حلقه چاه دارای پروانه با صرفه جویی سالیانه حدود 2/2 میلیون متر مکعب اقدام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، نیکنام افزود: همچنین، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 64 حلقه چاه غیر مجاز نیز مسدود گردید که با این اقدام از خروج بیش از  3/7 میلیون متر مکعب آب از سفره آب زیر زمینی دشت ورامین این شهرستان جلوگیری شده است.

انسداد چاه های غیر مجاز پاکدشت

نیکنام همچنین تاکید کرد: در میان چاه های یاد شده، 8 حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق 874 متر و آبدهی 52/5 لیتر در ثانیه نیز مربوط به آبان ماه مسدود گردیده است.

مدیر امور منابع آب پاکدشت با اشاره به اینکه در آبان ماه نیز نسبت به جلوگیری از اضافه برداشت یک حلقه چاه دارای پروانه با دبی 14 لیتر در ثانیه نیز اقدام شده است، عنوان کرد: با این اقدام از خروج بیش از یک میلیون و100 هزار متر مکعب  آب در سفره های آب زیرزمینی جلوگیری شده است.

وی در ادامه  تصریح کرد:کلیه اقدامات یاد شده علیرغم عدم تخصیص اعتبار مصوب ، از منابع داخلی شرکت آب منطقه ای تهران و یا با هزینه متخلفین و بهره برداران چاه های مجاز تامین و انجام گرفته است .

نیکنام در پایان گفت: امور منابع آب شهرستان پاکدشت  به عنوان متولی آب در حوزه عملکرد شهرستان و بعنوان  نماینده شرکت آب  منطقه ای تهران بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب سطحی و زیر زمینی با قاطعیت برخورد خواهد نمود .

نام:
ایمیل:
* نظر: