اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۷ - 23 December 2018
استاندار تهران تاکید کرد:
استاندار تهران حفظ اشتغال موجود ،رفع موانع تولید و تلاش برای اشتغال زایی را از اولویت‌های مهم اعلام کرد.

تاکید بر حفظ اشتغال موجود و رفع موانع تولیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صداوسیما، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با تاکید بر اینکه حفظ اشتغال موجودباید از راهبردهای اساسی باشد، گفت: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می دهد از پاییز ۹۲ تا زمستان ۹۶، حدود سه میلیون نفر به جمعیت فعال در کشور افزوده و  دو میلیون و صد هزار شغل جدید نیز ایجاد شده که این ارقام در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت فعال جدید  تعهد دولت سالانه ایجاد یک میلیون شغل است، افزود: با این حال باید نسبت به حفظ و صیانت از اشتغال موجود، اهتمام ویژه داشته باشیم زیرا حفظ اشتغال موجود از ایجاد مشاغل جدید نیز مهم‌تر و اولی‌تر است.

استاندار تهران گفت:  وقتی فردی در یک بنگاه اقتصادی شاغل باشد و به هر دلیلی  شغل را ازدست بدهد بی‌تردید دچار تبعات روحی و روانی خواهد شد.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به تجارب بین‌المللی در زمینه حفظ اشتغال موجود نیز خاطرنشان کرد: به عنوان مثال وقتی آلمان، سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ شاهد بحران اقتصادی بود، آلمان‌ها به این نتیجه رسیدند که برای حل چنین بحرانی باید برای حفظ اشتغال موجود، تلاش کنند و آن را حتی با اولویت بیشتری نسبت به ایجاد مشاغل جدید دنبال کنند.

وی با اشاره به وجود  شرایط خاص کشور و هجمه ظالمانه تحریم و اثرات آن در حوزه صنعتی،قطعات یدکی و مواد اولیه  ، بانک‌هاو اخذ سود غیرمتعارف از تولید کنندگان  گفت: البته در این بین نیز  بانک‌هایی  در حوزه اعتبارات ۱۸ هزار میلیارد تومانی اشتغال روستایی، وام‌هایی با سود ۴ و ۶ درصد به متقاضیان ارائه می‌دهند.

محسنی بندپی با اشاره به تدابیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز تصریح کرد: این ستاد باید شرایطی را ایجاد کند تا بررسی‌های کارشناسی با چکش‌کاری و ممارست بیشتری همراه باشد و با رویکرد حمایت حداکثری از بنگاه‌های فعال همراه باشد.

وی با تاکید بر لزوم صیانت از اشتغال موجود گفت: بدون شک باید یکی از راهبردهای اساسی بر حفظ اشتغال حاضر استوار باشد، چرا که به عنوان نمونه، شرکتی مانند کیسون که در چند سال قبل، بالغ بر ۷۰ هزار نیروی شاغل داشته  امروز تنها با ۳ هزار نیرو دارد که این مسئله باعث نگرانی است.

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، محمد امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، یداله صادقی، مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان، مدیران و نمایندگان بانک‌های عامل و مدیران بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در محل استانداری تهران برگزار شد مشکلات و معضلات موانع تولید استان بررسی شد


نام:
ایمیل:
* نظر: