اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 11 December 2018
با حضور معاون اول رئیس جمهور فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهره برداری از فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز

به گزارش عصرپرس، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) با حضور در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز را مورد بهره برداری قرار داد و به همراه وزیر نیرو و نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از تأسیسات و بخش های مختلف این نیروگاه بازدید کرد.

نیروگاه سیکل‌ ترکیبی هرمز بر اساس قرارداد دو جانبه و جهت تامین برق منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در استان هرمزگان در شهر بندعباس در دست احداث می باشد و شامل یک واحد گازی زیمنس V94.2 با ظرفیت 160 مگاوات که تکمیل شده و یک واحد بخار به ظرفیت 75 مگاوات است.

 در سال 92 موافقت اصولی جهت احداث نیروگاه با مشارکت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و شرکت اکسین دویچلند صادر شده و نیروگاه مذکور توسط شرکت پروژه توسعه برق غدیر اکسین و با پیمانکاری شرکت GIC آلمان در زمینی به مساحت 16 هکتار احداث شده است.

سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی است و سرمایه گذار پس از انعقاد قرارداد خرید برق با شرکت ایمیدرو، عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز را در سال 1394 آغاز کرد.

راندمان کلی نیروگاه که 48 درصد خواهد بود و امروز بخش گاز این نیروگاه با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

قرارداد EPC این پروژه 108 میلیون یورو است که 48 میلیون یورو سهم آوردة سرمایه‌گذار و مبلغ 60 میلیون یورو از محل تسهیلات صندوق توسعة ملی جهت تکمیل احداث نیروگاه و افزودن بخش بخار تعیین شده است.

شایان ذکر است نیروگاه سیکل‌ترکیبی هرمز در کیلومتر 5 جاده بندر شهیدرجایی به بندرعباس واقع شده و ظرفیت کل نیروگاه 235 مگاوات می باشد و پیش بینی می شود، این نیروگاه تا پایان سال 1399 به بهره برداری کامل برسد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: