اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - 22 November 2016
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: در تجمعی که صدها طرفدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب در «واشنگتن دی.سی» پایتخت آمریکا گرد هم آمده بودند، به وی «سلام نازی» دادند.

به گزارش ایرنا، سی ان ان امروز سه شنبه گزارش داد: عده ای که تعداد آنها کمتر از 300 نفر بود، شنبه گذشته (29 آبان ماه) در محله آتلانتای واشنگتن دی.سی برای پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری جشنی ترتیب داده بودند که در آن اظهارات تند نژاد پرستانه زده شد.

گل «ترامپ» به سبزه «نازی»ها آراسته شد!

سی ان ان با پخش قسمت هایی از این تجمع، گزارش داد عده ای از حاضران به ترامپ «سلام نازی ها» را دادند و فریاد زدند: «هایل ترامپ» (Hail Trump).

این شبکه تلویزیونی آمریکایی با بیان اینکه «این تصاویر بسیار ناراحت کننده بود»، گفت: اینگونه رفتارها برای هر فرد دیگری مشکلات عمیقی به وجود می آورد.

سی ان ان افزود: در حالی که ترامپ در شبکه اجتماعی توئیتر قرار دارد، تاکنون در هیچ پیام توئیتی این اقدام را محکوم نکرده و سکوت اختیار کرده است.

'جان توماس' (John Thomas) که سی ان ان وی را مشاور جمهوریخواه معرفی کرد، در دفاع از ترامپ به این شبکه خبری گفت: ترامپ نخواسته است با پرداختن به این موضوع به این گروه که عده اندکی بوده اند بها داده شود و موضوع ابعاد بزرگی به خود بگیرد.

این درحالی است که 'دایو یاکوبسون' (Dave Jacobson) استراتژیست دمکرات در انتقاد از سکوت ترامپ دراین مورد، به سی ان ان گفت: ترامپ باید به متحد ساختن کشور تلاش کند. اکنون نوعی خلاء در تیم انتقالی وی دیده می شود و سخنگویی وجود ندارد؛ ترامپ تاکنون در باره اعتراض های گسترده در سراسر آمریکا که علیه وی به راه افتاده است، پاسخی نداده و تنها در برنامه «60 دقیقه » شبکه سی.بی. اس گفت: آنها که به طرفداری از وی دست به اقدامات نژاد پرستانه زده اند، این اقدام را متوقف کنند.

یاکوبسون افزود: پرسشی واقعی وجود دارد و فکر می کنم که این واقعیت را باید مدنظر قرار داد که وی (ترامپ) کشور را متحد نمی کند بلکه به نوعی بر آتش جدایی می دَمَد و دیگران را در مقابل هم قرار می دهد.

به گزارش نشریه انگلیسی 'ایندیپندنت' دادن «سلام نازی» پس از جنگ جهانی دوم در کشورهایی همچون آلمان، اتریش، سوئد و سوئیس ممنوع است و منجر به پرداخت جریمه و بازداشت و زندانی شدن فرد مرتکب شونده این اقدام می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: