اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - 25 November 2018
رئيس پژوهش و فناوري شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب:
رئيس پژوهش و فناوري شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با تاکید بر اینکه تحریم ها کشور را خودکفا کرد، گفت: تحریم در کشور باعث شد به دانش فنی خود اتکا کرده و با بهره وری از استعدادهای موجود به سمت بومی سازی حرکت کرده و توان داخلی را افزایش دهیم.
تحریم ها کشور را خودکفا کردبه گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس،باقر پورقاسم رئيس پژوهش و فناوري شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در حاشیه دهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان، در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد پژوهش و فناوری شرکت و چالش های فرآیندهای ساخت و راهکارهایی که باید انجام گیرد، گفت: با تولید پایدار می توان  تحریم ها را بی اثر کرد.

پورقاسم با ذکر این مهم که پژوهش ها از اعلام نیاز شروع شده و به یک پروژه ختم می شود تصریح کرد: تاسال ۹۰، امکان سنجی و یا پروژه هایی که به محصول ختم نمی شدند وجود داشت اما ازسال ۹۰ متوجه کمبود دستاوردهای پژوهشی شده  که در سال ۸۹  مقرر شد پروژه ها نیاز محور شد تا به تولید ختم شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه به سمتی حرکت کرده ایم که ساخت توربین و مته را در داخل کشور داشته باشیم، گفت: با توجه به اینکه خرید توربین ها ارز بری زیادی را در برداشت توانستیم با اتکا به دانش متخصصین ایرانی از این گلوگاه ها رد شده و به تولید داخلی روی آوریم.

وی با ذکر این مطلب که امروز به سمت تدوین دانش فنی پیش میرویم که به عنوان سرمایه به آن نگاه می شود، گفت:  در این مسیر رشد و قدم های خوبی برداشته شده است که حرکت در دانشگاه و پویایی صنعت، ازجمله مؤلفه های اصلی محسوب میشود.

پورقاسم در ادامه با تشریح برداشتن گام های اساسی در راستای تحقق اهداف، عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در این شرکت، فعالیت های مثمر و مستمری درحال وقوع است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تحریم ها کشور را خودکفا کرد، گفت: تحریم در کشور باعث شد به دانش فنی خود اتکا کرده و با بهره وری از استعدادهای موجود به سمت بومی سازی حرکت کرده و در توان داخلی را افزایش دهیم.

پور قاسم در ادامه با بیان اینکه در کشور ما شرایطی که دانش فنی را تبدیل به تکنولوژی قابل استفاده برای صنعت کند وجود ندارد ، گفت: برای داشتن اقتصاد پویا باید صنعت به پویایی رسیده و تولید براساس تکنولوژی روز دنیا صورت بگیرد و همچنین قانون گذار در راستای بر طرف کردن چالش ها حرکت کند.

با چشم انداز مشخص و استفاده از استعدادهای موجود، اقتصاد کشور را پویا کنیم
رئيس پژوهش و فناوري شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در ادامه گفت: همه باید در راستای اقتصاد دانش بنیان حرکت کرده چرا که سهم اقتصاد در کشور ما کم است و با یک چشم انداز بلند مدت می توان، اقتصاد کشور را پویا کرد.

پور قاسم در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه، گفت: ما برای تحقق اهداف خود گام های لازم را برداشته آیم و در کنار اینها دانشگاه ها نیز با ما همراه شده اند.

وی مهم ترین اقدامات این حوزه را بومی سازی پمپ های بین چاهی دانست و گفت: دانشگاه شهید چمران خط تولید آن را راه اندازی کرده است که می تواند به یک دانش جهانی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در حوزه ماشین آلات فرآیندی بر حسب نیاز روز صنعت ارائه راهکار شده که برخی از آنها را به تولید انبوه رسانده ایم  علاوه بر آن نیز برای تولید پایدار پروژه هایی که اثرات مخرب زیست محیطی نداشته باشد اجرا شده و به سمتی حرکت کرده ایم تا میزان آلاینده ها را کاهش یابد.
 
به گزارش عصرپرس، در دهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان بیش از 220  شرکت داخلی که در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت، گاز، پالایش،پتروشیمی و حفاری فعالیت می کنند، مشارکت دارند.

این نمایشگاه از یکم تا چهارم آذرماه 1397 از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدید متخصصان، کارشناسان و علاقه مندان خواهد بود. 


خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: