اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 20 November 2018
 تست خود راه انداز نیروگاه سیمره با حضور جمعی از نمایندگان دیسپاچینگ ملی، مدیریت شبکه برق ایران و برق منطقه‌ای غرب با موفقیت انجام شد.
نیروگاه سیمره عامل اصلی بازیابی شبکه برق غرب کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، فرشید فر مدیر برق و مکانیک طرح سیمره با اعلام این خبر، گفت: پس از وقوع حادثه بلک اوت (Black out) شبکه سراسری برق کشور در سال‌های 68 و 81 و به جهت بازیابی سریع شبکه، شناسایی، آزمون و در دسترس قرار دادن نیروگاه‌هایی که در شرایط اضطراری توانائی راه‌اندازی خود و شبکه مجاور خود را داشته باشند، در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی تمهیدات و تجهیزات مرتبط با این موضوع در واحدهای برق‌آبی سیمره، این تست به مدت 8 ساعت با حضور نمایندگان مدیریت شبکه برق کشور، برق منطقه‌ای غرب، همکاران کارفرما و پیمانکار بهره‌برداری نیروگاه با موفقیت عملی گردید.

 مدیر برق و مکانیک سیمره ضمن تشکر و قدردانی از کلیه عوامل مؤثر در این آزمون به تشریح این فرآیند پرداخت و ادامه داد: در این آزمون، ابتدا نیروگاه سیمره به‌صورت کامل و سپس پست اسلام‌آباد و بخش فوق توزیع 63/230 کیلوولت کرمانشاه نیز به‌صورت جزیره‌ای از مدار خارج شدند و نیروگاه سیمره بدون هیچ‌گونه تکیه بر منابع بیرونی با بازراه‌اندازی سیستم‌های خود به میزان توان مورد انتظار نمایندگان مدیریت شبکه و دیسپاچینگ ملی، جزیره‌ای در خاموشی فرو رفته را درکوتاهترین زمان ممکن به‌صورت کامل و موفقیت‌آمیز بازیابی نمود.

 این گزارش می‌افزاید، شبکه برق غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، کردستان و همدان می‌باشد و نیروگاه برق‌آبی سیمره تنها نیروگاهی است که توانایی خود راه‌اندازی در این شبکه را دارد.

لازم به ذکر است نیروگاه برق‌آبی سیمره در جنوب استان ایلام با 3 واحد 160 مگاواتی نقش مهمی در تأمین انرژی الکتریکی و همچنین پایداری شبکه برق کشور را در منطقه غرب بر عهده داشته و تاکنون بیش از 1500 گیگاوات ساعت تولید انرژی الکتریکی را داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: