اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 20 November 2018
رحمانی:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه 6 پروژه که به صورت همزمان در استان آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ زنی شد گفت: این 6 پروژه برای1585 نفر اشتغال ایجاد کرده است که مجموع سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه‌ها 289 میلیارد تومان ریالی ، 12 میلیون دلار و 13.4 میلیون یورو، ارزی بوده و مجموع سرمایه گذاری ازمنابع صندوق توسعه و آورده بخش خصوصی بوده است.

اشتغال بیش از 1500 نفر با سرمایه گذاری صندوق توسعه ملیبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 6 طرح صنعتی و معدنی در استان آذربایجان غربی که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور و پیام رییس جمهور برگزار شد ،افزود: در حال حاضر در استان 2288 واحد در حوزه صنعت و صنایع معدنی به بهره برداری رسیده است .

رحمانی با اشاره به اینکه 130 هزار واحد صنفی و 470 معدن فعال و مجموعا 312 هزارنفر شاغل در این استان در حال فعالیت هستند،اضافه کرد: ازاول دولت یازدهم تا امروز 1400 طرح در دست اجرا داریم که 253 مورد بالای 60 درصد پیشرفت دارند و تا آخر دولت دوازدهم نیزبه اتمام می رسند و از این بابت36 هزارنفر فرصت اشتغال زایی پیش بینی شده با 15هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 103 طرح صنعتی بهره برداری شده و 347 جواز تاسیس جدید صادر شده است.

وزیرصنعت،معدن وتجارت ادامه داد: جهت گیری در جهت ایجاد واحدهایی است که زنجیره تولید کالاهای اساسی را تکمیل می کند .

رحمانی با اشاره به واحد های قابل افتتاح در این مراسم گفت: در سال جاری 37 مورد دراین استان بازگشایی و احیای واحد صنعتی صورت گرفت و آمار واحدهای احیا شده در کل کشور 1057 واحد است و این در حالی است که 2500 مورد دیگر جزو برنامه است که امسال 20 هزارو 83 اشتغال را به همراه خواهند داشت .

رحمانی تصریح کرد: واحدهایی که احیا می شوند با کمک بخش خصوصی و اساتید و متخصصین از اتاق بحران به سمت کلینیک های درمان رفته و بررسی می شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: