اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - 15 November 2018
با حضور رییس جمهور؛
مدیرعامل شرکت تولید نیروی گلبرق آذربایجان غربی گفت: باحضور رییس جمهور و وزیر نیرو هفته آینده فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو وارد مدار می شود
فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو هفته آینده وارد مدار می شود
خبرنگار: پویا  مرادی 

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، صمد پاشاپور مدیرعامل شرکت تولید نیروی گلبرق آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بر اساس تفاهم نامه های همکاری مناطق آزاد ماکو 1600 مگاوات در طی 10 سال آینده باید وارد مدار شود.

وی افزود: بخش بخار این نیروگاه 500 مگاوات می باشد که تامین اعتبارات آن توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته است که سهم سرمایه گذار خارجی در این پروژه 70 درصد است.

پاشاپور ادامه داد: فاز اول این پروژه با اعتباری بالغ بر 40 میلیون یورو و فاز دوم آن 30 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.که واحد گازی فاز دوم نیز آماده احداث است در این خصوص امیدوارم مجوزهای آن از وزارت نیرو اخذ شود. 


وی در ادامه با اشاره به اجرای 80 مگاوات در فاز اول نیروگاه ماکو، گفت: با پیشنهاد شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در اواخر سال 95 با تاخیر 7 ماهه به دلیل بارندگی در منطقه عملیات اجرای آن آغاز شد.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو با کلاس E و راندمان 49/9 درصد می باشد، اما فاز های بعدی این پروژه کلاس F و راندمان 50 درصد خواهد بود.

پاشاپور در ادامه گفت: واحد گازی این نیروگاه با سنکرون به شبکه متصل می شود و در حال حاضر آماده تولید برق می باشد که این اتفاق با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو هفته آینده محقق خواهد شد.

شایان ذکر است: بازگشت سرمایه این پروژه 5 ساله برآورد شده است .



نام:
ایمیل:
* نظر: