اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 14 November 2018
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی هریس اعلام کرد:
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی هریس اعلام کرد: واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی هریس با راندمان 58 و کلاس f تا پیک سال 98 وارد مدار می شود.
وارد مدار شدن واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی هریس تا پیک 98
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، ایمان عبدی مدیر پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در بازدید خبرنگاران از این نیروگاه گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی هریس از فروردین سال 96 عملیات اجرایی آن آغاز شد وارزش ارزی آن  240 میلیون یورو و 134 میلیارد تومان ارزش ریالی دارد که 90 درصد مبلغ آن از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 61 درصدی این پروژه ، افزود: این نیروگاه دومین نیروگاه کلاس f در سطح کشور است که در پیک 98  واحد گازی آن وارد مدار می شود.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در ادامه با اشاره اینکه توربین نیروگاه در آنسالدو ایتالیا وارد شده است، گفت: این نیروگاه 310  مگاواتی است که با توجه به شرایط منطقه تا 275 مگاوات از آن برق دریافت می شود.

عبدی در ادامه با اشاره عقب ماندگی 6 ماه پروژه با توجه به شرایط تحریم های جدید، گفت: در شرایط تحریمی جدید برخی پیمانکاران خارجی به قرارداد های خود عمل نکرده و پاسخگو تعهدات خود نیستند ، بنابراين قراردادهای خود را با شرکت های جدید خارجی بسته و توربین های نیروگاه را از آنسالدو ایتالیا  وارد کرده و تمام تلاش خود را برای وارد مدار شدن این نیروگاه در پیک تابستان 98 خواهیم کرد.

وی گفت: ساخت و نصب تمام تجهیزات در داخل کشور اجرا خواهد شد و توانسته ایم 70 درصد این تجهیزات در داخل و 30 درصد دیگر از طریق شرکت های خارجی تامین کنیم.
 
مدیر پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در ادامه گفت: نیروگاه هریس  در 2 فاز 500 مگاواتی طراحی شده است و فاز اول آن 310 مگاوات گازی و 180 مگاوات بخار در حال اجراست که بخش بخار آن نیز تا سال 99 وارد مدار می شود.

وی در  ادامه  به کمبود 190 مگاواتی برق در منطقه آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته شرکت برق در پیک تابستان 98 این منطقه با 190 مگاوات کمبود برق مواجه است که با وارد مدار شدن این نیروگاه 430 مگاوات برق در منطقه تولید می شود.

عبدی ادامه داد: واحد بخار نیروگاه 4 لیتر بر ثانیه آب مصرف می کند که با توجه به راندمان بالای آن کمترین مصرف آب را دارد و 70  درصد آب این نیروگاه مجددا بازیافت شده و مورد استفاده قرار می گیرد .

وی گفت: طبق پیشنهادی که به وزارت نیرو شده در صورت احداث تصفیه خانه فاضلاب در منطقه ما اعلام آمادگی کرده ایم که کل آب تصفیه شده را برای استفاده نیروگاه خریداری کنیم.

شایان ذکر است: در حال حاضر 580 نفر در حال فعالیت در این نیروگاه هستند که با وارد  مدار شدن آن به 700 نفر می رسد.


خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: