اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - 13 November 2018
با حضور معاون اول رییس جمهور صورت گرفت؛
فاز اول طرح احیای 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام موسوم به طرح مقام معظم رهبری، با حضور معاون اول رییس جمهور در اهواز به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از فاز اول طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان
به‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) در دومین روز سفر به استان خوزستان، به همراه رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این طرح را که در سطح 295 هزار هکتار به‌منظور اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری، زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی در استان‌های خوزستان و ایلام اجرا شده را به بهره‌برداری رساند.

فاز اول این طرح با 1.5 میلیارد دلار اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی به بهره‌برداری رسید و همزمان عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز در سطح 250 هزار هکتار آغاز شد.
پیش‌بینی شده با احرای کامل طرح، 300 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در دو استان خوزستان و ایلام فراهم شده و بیش از 9 میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی افزوده گردد.

در اجرای طرح احیای 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام، وزارت نیرو وظیفه تامین آب و اجرای شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی و وزارت جهاد کشاورزی اجرای شبکه‌های فرعی این طرح را برعهده دارد.

در فاز نخست این طرح، وزارت نیرو شبکه‌های مورد نیاز برای تامین آب مورد نیاز 270 هزار هکتار از این اراضی را اجرا کرده و 70 هزار هکتار دیگر از این شبکه‌ها را در دست انجام دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: