اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - 11 November 2018
گمرک ایران از امضای دیجیتالی دستگاه‌ها برای ترخیص همه کالا‌ها خبر داد و اعلام کرد: این موفقیت به کمک پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک فراهم شده است.

امضای دیجیتال برای ترخیص همه کالا‌ها

به گزارش عصرپرس از ­­گمرک ایران؛ ایجاد بستر های امن تبادل اطلاعات با درج امضای دیجیتال همه ­دستگاه های دخیل در حوزه تجارت از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی فراهم شده و امضای دیجیتال دستگاههای مجوز دهنده از طریق سامانه گمرک قابل ردگیری است.

بنابراین گزارش، این اقدامات منجر به ایجاد بستر سالم برای انجام تشریفات گمرکی و همچنین کنترل و نظارت دقیق بر نحوه انجام تشریفات و صدور مجوز های ورود و ترخیص کالا­ شده ­است.

یکی از مهمترین نتایج این اقدام با توجه به اتفاقات اخیر حادث شده در حوزه خودرو ثبت امضای دیجیتال دستگاهها و نمایندگی های رسمی خودرو در زمان انجام تشریفات گمرکی خودروهای وارداتی بوده که تنها اطلاعات قابل استناد برای شناسایی تخلفات بزرگ در این حوزه صرفاً اطلاعات سامانه جامع و پنجره واحد تجارت فرامرزی است.

همچنین ایجاد بستر های امن تبادل اطلاعات با درج امضای دیجیتال با­ همه­­ دستگاه های دخیل در حوزه تجارت که قابل ردگیری است منجر به ایجاد بستر سالم برای انجام تشریفات گمرکی شده ­که کنترل و نظارت دقیق بر نحوه انجام تشریفات و صدور مجوز های ورود و ترخیص کالا را فراهم کرده است. از جمله همین موارد وجود اسناد و مدارک الکترونیک با امضای دیجیتال در خصوص خودروهای دارای ثبت سفارشات غیر قانونی بوده که علاوه بر ارسال الکترونیک با امضای دیجیتال این ثبت سفارشات از طریق سامانه تجارت به گمرک،­ همه ­­شماره های VIN مورد تأیید نمایندگی های مربوطه قرار گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: