اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - 24 October 2018
140 شهر تحت پوشش 35 شرکت آب و فاضلاب به عنوان شهرهای پروژه محور برای کاهش آب بدون درآمد انتخاب شدند.

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، سیدعلی سیدزاده مدیر دفتر درآمد مصرف و کاهش آب به حساب نیامده شرکت مهندسی آبفای کشور در کارگاه دو روزه بررسی عملکرد شهرهای پروژه محور در مشهد با اعلام  این خبر گفت: اهداف و برنامه‌های کاهش آب بدون در آمد بر روی این شهرها متمرکز شده و بنا است میزان آب بدون درآمد در این مراکز که ادبیات علمی پروژه بر آن‌ها حاکم شده است تا افق 1400 بر اساس و شرایط هر شهر سالانه بین نیم تا 3 درصد کاهش داده شود.

به گفته وی در این فرآیند 35 شرکت آبفای شهری به 5 گروه (هرگروه 7 شرکت) تقسیم و مقرر شد در طول سال با تشکیل کارگاه‌های آموزشی، ضمن ارائه و بررسی عملکرد شرکت‌ها، نسبت به تبادل تجربیات دفاتر نیز اقدام شود که در سال جاری تا کنون دو کارگاه آموزشی در شهرهای ارومیه و تبریز برگزار شد و سومین نشست هم به میزبانی مشهد رقم خورد.

وی سپس از آب بدون درآمد به عنوان یک موضوع چند وجهی نام برد که ایجاد درآمد و حفظ منابع آبی از مهمترین دستاوردهای آن خواهد بود و همین چارچوب وظیفه مدیران را دو چندان می‌کند.

وی از مدیران دفاتر درآمد مصرف و کاهش آب بدون درآمد حاضر در جلسه (شرکت‌های آبفای خراسان رضوی، همدان، کرمانشاه، هرمزگان، مازندران، لرستان و مشهد) خواست در زمینه شناساندن و تفهیم و تعاریف مقوله آب بدون درآمد به جامعه و کنترل و مدیریت فشار بیش از پیش تلاش کنند.

در ادامه، مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفای خراسان رضوی در گزارش خود به نشست که مورد توجه قرار گرفت به تشریح اقدامات فنی و تخصص بهره برداری در راستای مدیریت بهینه شبکه توزیع آب در شش شهرهای استان پرداخت و چند راهکار و پیشنهاد برای تسریع در تحقق اهداف این بخش ارائه داد.

سید احمد رضا رضوانی، تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، طرقبه، شاندیز و گلبهار را شهرهای پروژه محور در شرکت آبفا معرفی کرد و افزود: تولید آب در شهرهای استان طی نیمه نخست سال 97 برای اولین بار کاهش یافت که در این بین شرکت تبصره دو نقش مهمی ایفا کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: