اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 22 October 2018
معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو در امور برق با بیان اینکه، اقتصاد کشور متکی بر مواد اولیه است گفت: با توجه به این شرایط می توان گفت صادرات برق و درآمد حاصل از آن یکی از ارزشمندترین درآمدها برای کشور محسوب می شود.

بهترین صادرات برای حمایت از منافع ملی، برق است

به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس، همایون حائری معاون وزیر نیرو امروز (دوشنبه) در سی و سومین همایش بین المللی برق و ششمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق که در محل پژوهشگاه نیروبرگزارشدگفت: در صنعت برق مواد اولیه را تبدیل به برق و سپس صادر می کنیم؛ بنابراین درآمدهای حاصل از صادرات برق یکی از ارزشمندترین درآمدهاست.

معاون وزیر نیرو افزود: در ابر چالش ها و مواجهه با محدودیت های مختلف باید مسیر خود را تغییر دهیم چرا که نمی توان از مسیر قبلی استفاده کرد و مساله با روش های قبلی حل و فصل نمی شود.

وی برای تغییر مسیرهای قبلی در صنعت برق ۱۰ شاخص را معرفی کرد و اظهار داشت: نخستین شاخص تغییر آرایش بخش صنعت برق است. شاخص بعدی در فضای جدید را نیز می توان درصد انرژی تولید شده بدون استفاده از سوخت فسیلی دانست که این شاخص از کسر بخش های نیروگاه های بخار، آبی و اتمی در کل انرژی های مصرفی به دست آورد.

حائری اظهار داشت: میزان حمایت موثر از بخش خصوصی و جلب مشارکت آنها و میزان استفاده از توانایی ها و دارایی های موجود از دیگر شاخص های تغییر نگاه در صنعت برق است.

به گزارش عصرپرس، سی و سومین کنفرانس بین المللی برق و ششمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق در محل پژوهشگاه نیرو 30 مهر تا 2 آبان در حال برگزاری است.


خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: