اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 19 November 2016
وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و سایر بخش‌های زیربنایی و اقتصادی، ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری مشترک و سرمایه گذاری میان ایران و برزیل وجود دارد و ما هیچ گونه محدودیتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ٢ کشور نداریم.

سرویس اقتصادی عصرپرس: علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در اختتامیه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و برزیل، گفت: تصمیم به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در پایتخت‌های ٢ کشور و اهتمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دو طرف در طراحی‌ و تدوین سند اجلاس کمیسیون مشترک و اراده برای انجام کارهای بزرگ، نشان از عزم جدی طرفین برای توسعه و تعمیق همکاری‌های اقتصادی دارد.

به گزارش شانا: وی، این اهتمام را ریشه در علاقه‌مندی و دوستی‌ تاریخی ١٠٠ ساله ٢ کشور دانست که نتیجه آن رشد و توسعه مداوم روابط فی‌مابین از جمله امضای بیش از ٥٠ سند همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله انرژی، صنایع، معادن، فناوری، کشاورزی، تولیدات دارویی و سرمایه گذاری در طول روابط است.

طیب نیا با اشاره به اجرای برنامه و سیاستگذاری‌های مناسب اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های مهم، برای موفقیت در بازگرداندن شرایط ثبات به اقتصاد ایران، رشد و رونق اقتصاد ملی‌ و تورم تک رقمی‌، ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از اراده سیاسی فی‌مابین، بتوانیم سرعت سطح مبادلات بازرگانی و حجم سرمایه گذاری‌های ٢ کشور را بهبود بخشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در این مورد می‌‌توان از سرمایه گذاری‌های مشترک، ارائه خدمات فنی و مهندسی‌ و بازاریابی برای فروش کالاهای تولیدی نام برد تا روابط دوجانبه از حالت مبادلات کالاهای تجاری خارج شود و طیف تازهای از همکاری‌ها که می‌‌تواند زمینه‌های تحکیم و تقویت هرچه بیشتر روابط اقتصادی را فراهم کند، صورت گیرد.

وی تصریح کرد: پیش شرط توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی پایدار و مستمر فی‌مابین ٢ کشور، موکول به وجود روابط بانکی مطمئن و کم هزینه برای فعالان اقتصادی است و بانک‌های ایرانی راغب و علاقه‌مند به برقراری روابط کارگزاری و داشتن حساب نزد بانک‌های برزیلی هستند تا مبادلات اقتصادی را تسهیل سازند.

طیب نیا عنوان کرد: در جریان گفت‌وگوها و مذاکرات سازنده نمایندگان دستگاه‌های دو طرف، توافق‌های رادر حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله حوزه‌های صنعت، معدن، انرژی (نفت، گاز، برق و آب)، مالی‌ و اعتباری، بانکی، سرمایه گذاری، دریایی و بندری، کشاورزی، بهداشت و درمان، تجارت، فناوری‌های اطلاعات و همکاری‌های فنی و فناورانه انجام شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در پروژه‌های زیربنایی و توسعه‌ای از قبیل راه آهن و قطارهای شهری، کشتیرانی و بندری، راه سازی، تولید برق و احداث نیروگاه‌ها، کارخانه‌های فولاد، نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی و دیگر بخش‌های زیربنایی و اقتصادی، ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری مشترک و سرمایه گذاری وجود دارد و ما هیچ گونه محدودیتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در همه حوزه‌ها نداریم و از هرگونه ابتکار برای گسترش و تعمیق روابط استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همسو با اراده سیاسی رهبری نظام و سیاست گذاری رئیس جمهوری، آمادگی همکاری همه جانبه با کشورهای آمریکای لاتین به‌ویژه کشور برزیل را با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی، فنی‌ و تکنولوژیکی، تجاری و سرمایه‌ گذاری ٢ کشور در دستور کار جدی خود قرار داده است.

طیب نیا افزود: حجم مبادلات بازرگانی و تجاری ایران و برزیل هم اکنون در حدود ١,٦ میلیارد دلار است که با توجه به ظرفیت‌های فراوان ٢ کشور، رقم پایینی‌ است که می‌‌توان با تلاش و همکاری‌های جدی دو طرف، حجم مبادلات را ظرف‌ سه سال آینده دست کم به ٦ میلیارد دلار رساند.

 

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: