اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 03 October 2018
صالحی درمراسم افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی شیلات ایران 
رئیس سازمان شیلات ایران در افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی شیلات گفت:تحریم ها در حوزه شیلات فشاری نخواهد داشت چرا که تمام تجهیزات و امکانات لازم در کشور محیاست و محققین و دانش پژوهان داخلی این توان را دارند که تجهیزات و امکانات لازم را فراهم کنند.
درصنعت صید و صیادی ،فن آوری و صنایع دریایی نیازمند خارج نیستیم
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی شیلات گفت: در سال های اخیر به دلیل اینکه موضوع آبزی پروری و صنعت شیلات صنعت رو به رشدی در دنیا شده است، در ایران نیز به همت همکاران زنجیره شیلات تحول عظیمی در آبزی پروری ، فن آوری و تجهیزات صورت گرفته است.

وی افزود: هر ساله نمایشگاه شیلات در کشور برگزار می شود که  مورد استقبال شرکت های داخلی و خارجی قرار گرفته است و مهم ترین یافته های صیادان، صنعتگران و تولیدکننده گان داخلی و خارجی به نمایش گذاشته و دانش و تجربه را به دیگران منتقل می کنند و مردم نیز از این دستاورد ها بازدید می کنند.

صالحی ادامه داد: خوشبختانه در صنعت صید و صیادی و فن آوری و بخش عمده صنایع دریایی نیازمند خارج نیستیم و از تولیدات داخلی استفاده می شود و در مقیاس آزمایشی و نمونه ای اکثر آنها در داخل کشور وجود دارد .

رییس سازمان شیلات ایران گفت: تحریم ها در حوزه شیلات فشاری نخواهد داشت چرا که تمام تجهیزات و امکانات لازم در کشور محیاست و محققین و دانش پژوهان داخلی این توان را دارند که تجهیزات و امکانات لازم را فراهم کنند.

وی گفت: ارتباطات بین الملل توانسته ما را در زمینه های مختلف و تبادلات بین المللی کمک کند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در چند سال گذشته با آن مواجه بودیم صید بعضی از آبزیان در عماق دریاها و اقیانوس‌ها بود که امروز با فعالیت همکاران و انتقال دانش از کشور های دیگر توانسته ایم صید این ماهیان را بومی کنیم .

وی در ادامه با اشاره به پرورش ماهی در قفس، گفت: اغلب صنایع ماهیان در قفس در داخل تولید می شود و نمونه های آن در نمایشگاه وجود دارد.

صالحی ادامه داد: دریا بعد از ده مایل عمیق می شود و امسال ما کار آزمایشی در 40 مایلی چابهار در دریای عرب انجام داده‌ایم و در عمق 400 تا 600 متر گونه های جدیدی از اسکوید و برخی از گونه های میگو سخت پوست شناسایی شده و  در حال تحقیق است.

وی ادامه داد: فانوس ماهیان هم برای تولید پودر ماهی در صنعت آبزی پروری در حال اجراست.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به تولید صادرات صنایع شیلاتی، گفت:  در سال 96 صادرات ما 1میلیون و 200 هزارتن تولیدات آبزیان بوده است در صورتی که برنامه ما 1 میلیون و 50 هزار تن بوده که 12 درصد از برنامه جلو تر بوده ایم که صادرات ما حدود 140 هزار تن به میزان  500 میلیون دلار بوده است .

وی ادامه داد: امسال متوسط ده درصد در تولید افزایش خواهیم داشت و صادرات در 5 ماهه اخیر نیز بیش از 20 درصد رشد صادرات داشته ایم.

صالحی در ادامه با اشاره به برنامه های شیلات در جهت افزایش سرانه مصرف در کشور، گفت: هر ساله در سراسر کشور در جهت افزایش مصرف سرانه ماهی در کشور جشنواره غذایی برگزار می شود و بزرگترین جشنوار غذاهای دریایی 14 مهر سال جاری در نمایشگاه شیلات برگزار خواهد شد که ازعموم مردم دعوت به عمل می آید در این جشنواره شرکت نمایند. 

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: هفته ای دوبار با تفاهم نامه ای که با شبکه آموزش بسته شده است آموزش طبخ ماهی را داشته  باشندو علاوه بر آن نیز در مناطق گردشگری عرضه مستقیم آبزیان را در برنامه داریم و تاکنون 15 مرکز عرضه ماهی در مازندران ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: بیمه تکمیلی صیادی نیز از دیگر اقدامات شیلات ایران است که در دستور کار قرار داده‌ایم و مورد استقبال قرارگرفته و در حال اجراست. 

در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته Ifex2018  تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و سازمان شیلات ایران منعقد شد.

براساس این تفاهم نامه، دو سازمان در زمینه ساخت شناورهای صیادی و سایر امکانات مورد نیاز صنعت شیلات کشور به تفاهم رسیدند.


به گزارش عصرپرس، نمایشگاه بین المللی شیلات از 11 تا 14 مهرماه سال جاری و با حضور 100 شرکت داخلی داخلی خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: