اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - 29 August 2018
۱۶۴ قرارداد پروژه تحقیقاتی از ابتدای تاسیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب با هدف فعالیت‎های پژوهشی امضا و اجرا شده است.

اجرای ۱۶۴ پروژه پژوهشی در مناطق نفت‎خیز جنوببه گزارش سرویس اقتصای عصرپرس از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، باقر پورقاسم رئیس پژوهش و فناوری این شرکت گفت: این اداره با ساختار فعلی از سال ۱۳۷۹ با هدف انجام فعالیت‌های پژوهشی پایه‌گذاری و تاکنون ۱۶۴ قرارداد پروژه تحقیقاتی منعقد شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۱۴۶ پروژه خاتمه یافته است و تعدادی از پروژه‌ها بهمنظور خوداتکایی و با هدف ساخت فناورانه کالا، مواد و تجهیزات اجرا شده و به مرحله تجاریسازی رسیده است.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین پروژهها میتوان به ساخت توربین گازی سولار سنتار مدل ۴۵۰۲T-، ساخت مته حفاری دندانهای با انجام مطالعات راهبردی و به‌کارگیری فناوریهای نوین، تولید پنج قلم افزایه‌های سیمان حفاری و تولید دوغاب سیمان سبک و فوق سبک برای سیمانکاری ۱۰ حلقه چاه مارون اشاره کرد.

پورقاسم ادامه داد: ۹ پروژه نیز آماده تجاری‌سازی است که شرکت‌های داخلی مرتبط با صنعت نفت میتوانند برای توسعه محصولات این پروژهها به این شرکت مراجعه کنند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: پروژههایی که دارای سودآوری بالا هستند پروژه تولید نانوسیالات بهمنظور به‌کارگیری در مبدلهای حرارتی و برج‌های خنک‌کننده، تولید نیمه‌صنعتی نانو عایق حرارتی و تولید نمونه آزمایشگاهی و میدانی مواد کندکننده خوردگی است.

وی افزود: توسعه و برنامه‌نویسی نرم‌افزار تحلیل دادههای نمودار تولید (PLT)، تهیه نرم‌افزار شبیهسازی، تدوین دانش فنی و ساخت یک پایلوت سیار نمکزدایی الکترواستاتیک، توسعه فیلتراسیون غشایی در تصفیه پساب واحد نمکزدایی با قابلیت تزریق در چاه و استفاده از روشهای جدید برای پاکسازی زمینهای آلوده به مواد نفتی اطراف تاسیسات نفت و گاز از دیگر پروژههای آماده تجاریسازی این شرکت است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، به فعالیتهای این شرکت بهمنظور توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه اشاره و اظهار کرد: دانشگاهها پیشنهاد پروژههای تکمیلی خود را ارسال کرده و این پیشنهادها در فرآیند تصویب‌خواهی بررسی و ارزیابی میشوند.

به گفته پورقاسم، در مرحله بعد پیشنهادهای مورد نیاز به مرحله انعقاد قرارداد می‌رسد و تحت حمایت مالی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار می‌گیرد. تاکنون ۹۳۳ پروژه تحصیلات تکمیلی امضا شده که از این تعداد ۸۱۳ پروژه پایان یافته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: