اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
مدیرعامل شرکت شهرها و شهرکهای غرب تهران
مدیرعامل شرکت شهرها و شهرکهای غرب تهران تاکید کرد: تمام تلاش ما در شرکت شهرها و شهرکهای غرب استان تهران، توسعه زیر ساخت های آب وفاضلاب در راستای اقتصاد آب می باشد.

اولویت ما توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب در راستای اقتصاد آب استبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، ابراهیم یزدیان مدیرعامل شرکت شهرها و شهرکهای غرب تهران در نشست خبری در جمع خبرنگاران با تبریک هفته وحدت، گفت: شرکت ما وظیفه تامین آب شرب سالم و بهداشتی و با کیفیت را بر عهده دارد و رسالت و دغدغه اصلی و خط قرمز ما در مجموعه غرب تهران کیفیت بالای آب است.

یزدیان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه غرب تهران ماموریت اصلی خود را در اجرای تصفیه خانه فاضلاب در شهر قدس، اندیشه، ملارد و شهریار قرار داده ایم، گفت: با توجه به اینکه در برنامه آینده ما فروش انشعاب فاضلاب با اقساط بلند مدت در دستور کار قرار گرفته اصحاب رسانه باید اهمیت احداث تصفیه فاضلاب و ارزش باز چرخانی فاضلاب را در بین عموم مردم اطلاع رسانی کرده تا ما نیز بتوانیم با همکاری بیشتر آنها نسبت به اجرای بهتر پروژه فاضلاب اقدام نماییم.

وی گفت: ما توانسته ایم اقدامات اساسی را در حوزه زیر ساخت فاضلاب در غرب تهران انجام دهیم در صورت تامین اعتبار از محل بانک زیر ساخت آسیایی در سال 97  تصفیه خانه های ملارد، اندیشه، شهر قدس و شهریار با سرعت بیشتری اجرا خواهندشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در دهه فجر اولین گام اجرای در بخش فاضلاب در دستور کار قرار داده ایم و فرآیند احداث تاسیسات زیر بنای تصفیه خانه فاضلاب اندیشه اجرای خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرها و شهرکهای غرب تهران در ادامه با اشاره به  آموزش همگانی در بین دانش آموزان، گفت: در راستای صرفه جویی در مصرف آب اقدامات مهمی در این شرکت صورت گرفته و در آینده نیز با تهیه منشور مدیریت مصرف آب در بین مدارس اقدام خواهیم کرد و تاکنون نیز در این خصوص برنامه های مختلفی را در بین دانش آموزان اجرا نموده ایم.

وی افزود: ما باید فرهنگ درست مصرف کردن را به دانش آموزان بیاموزیم و هر دانش آموز به عنوان نماینده ما در خانواده بتوانند در جهت مدیریت مصرف ما را یاری نمایند.

یزدیان در ادامه تصریح کرد: بین 10 تا 12 درصد از منابع آب کشور برای شرب مصرف می شود اما با توجه به ارزش بالای اقتصادی آن تنها 40 درصد قیمت تمام شده از مردم دریافت می شود و نیازمند مدیریت مصرف در بین خانواده ها هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرها و شرکهای غرب تهران در ادامه با اشاره به اینکه در سال 96 هیچگونه افزایش قیمت تعرفه آب نداشته ایم، گفت: ما در سال جاری تمام توان خود را در بعد اقتصادی برای حفظ وضع موجود گذاشته و در راستای اقتصاد آب، اولویت کار خود در توسعه زیر ساخت های آب و فاضلاب قرار داده ایم.

تقدیر جامعه سبز اروپا از تصفیه خانه شهریار  

در ادامه سيد مجيد صالحي اميري معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب شهرها و شهركهاي غرب تهران گفت: در اجرای تصفیه خانه شهریار  از تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته شده و  در آبان ماه سال جاری به عنوان  پروژه برتر در جامعه سبز اروپا مورد تقدیر قرار گرفته است.


خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: