اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 22 November 2017
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران بر ضرورت ایجاد مراکز توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی در استان تأکید کرد و از توسعه پایانه صادراتی گل و گیاه خبر داد.

پایانه صادراتی گل و گیاه در تهران توسعه می یابدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صدا و سیما، علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران امروز در همایش بین‌المللی محصولات گلخانه‌ای تولید و اشتغال پایدار که در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، گفت:‌ پایانه صادراتی گل و گیاه که کار احداث آن از 13 سال پیش شروع شده بود، کار خود را به طور محدود آغاز کرده است که امیدواریم در آینده نزدیک به اوج برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین با نارضایتی از روند احداث پایانه صادراتی دیگر در شهرستان پیشوا گفت : سرعت پیشرفت این پروژه مناسب نیست که در صورت ادامه این روند از سرمایه‌گذاران دیگری دعوت می‌ کنیم.

وی حذف عوارض سازه‌های گلخانه‌ای را یکی دیگر از حمایت‌ها برای توسعه گلخانه‌ها دانست و گفت: این موضوع در حال اجرایی شدن است.

منصوری همچنین از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای ایجاد گلخانه‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد از هفته‌های آینده شاهد کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای ساخت گلخانه‌ها باشیم.

وی در ادامه به تهدیدهای کشاورزی در استان تهران اشاره کرد و گفت :‌ خشکسالی ، سرمازدگی و انگیزه برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در این استان تهدید است و اقتصادی کردن تولید و توسعه گلخانه‌ها باید به طور جدی در دستورکار قرار گیرد، تا انگیزه‌های لازم برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی از بین برود.

وی کمبود آب را هم مشکل جدی خواند و افزود : از آب کشاورزی برای مصرف آب شرب شهری در تهران استفاده می‌شود که این امر برای کشاورزان استان محدودیت‌های زیادی را ایجاد کرده است و میزان آب‌های نامتعارف در استان تهران بالاست ، روند ایجاد تصفیه‌خانه‌ها که باید تاکنون انجام می‌شد، به کندی پیش می‌رود.

منصوری بالا بودن هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی را هم مانع صادرات رقابت پذیر دانست و افزود: محصولاتی که در فضای گلخانه تولید نمی‌شود، هم قابلیت صادراتی زیادی ندارد و برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی باید به سمت توسعه گلخانه‌ها و محصولات بازارپسند برویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بابیان اینکه تولید محصولات کشاورزی در گلخانه‌ها 35 درصد هزینه‌ تولید را کاهش می دهد ، گفت : در فضای گلخانه‌ای سالانه می‌توانیم چند نوع کشت داشته باشیم و میزان تولید خود را با نیاز بازار و مصرف مردم هماهنگ کنیم و عرضه تدریجی محصولات سبب می‌شود،نوسان قیمت در بازار هم ایجاد نشود.

وی همچنین به نقش استان تهران در تولید بیش از نیمی از گل شاخه‌بریده در کشور اشاره کرد و گفت: سالانه 850 میلیون گل شاخه‌بریده در استان تهران تولید می‌شود که این رقم 57 درصد از کل تولیدات کشور را شامل می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: