اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - 09 February 2024
اداره آمار آمریکا از رشد ۲ برابری صادرات ماهانه این کشور به ایران خبر داد و کل مبادلات دو کشور در سال میلادی گذشته را بیش از ۶۱ میلیون دلار اعلام کرد.
صادرات ماهانه آمریکا به ایران ۲ برابر شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال گذشته میلادی رشد ۸ درصدی داشته است.

مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۵۶.۷ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۶۱.۲ میلیون دلار افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۳ بالغ بر ۵۹ میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد ۲۹ درصدی داشته است. آمریکا در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴۵.۵ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات آمریکا از ایران در سال ۲۰۲۳ کاهش قابل توجه داشته و به ۲.۲ میلیون دلار رسیده است. در سال ۲۰۲۲ واردات آمریکا از ایران ۱۱.۲ میلیون دلار گزارش شده بود.

ایران در میان مقاصد صادراتی آمریکا در سال ۲۰۲۳ رتبه ۱۶۸ و در میان منابع وارداتی این کشور رتبه ۲۰۰ را به خود اختصاص داده است.

این گزارش همچنین از رشد قابل توجه تجارت دو کشور در آخرین ماه سال ۲۰۲۳ خبر داده است. صادرات آمریکا به ایران در دسامبر این سال تقریباً ۲ برابر شده و به ۱۰.۱ میلیون دلار رسیده است. واردات آمریکا از ایران در این ماه نیز ۶ برابر شده و به ۰.۶ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در دسامبر سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۵.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد و ۰.۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: