اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - 12 August 2022
رئیس جمهور در دیدار با اقشار مختلف مردم جیرفت:
رئیسی با تاکید بر ضرورت حضور میدانی دولتمردان برای غلبه بر مشکلات مزمن کشور، گفت: لذت من با مردم و در میان مردم بودن، گوش سپردن به سخنان و رفع دغدغه‌های آنان است. لذت‌بخش‌ترین لحظات زندگی‌ام زمانی است که احساس کنم گره‌ای از زندگی مردم گشوده شده است.
وقتی در اجتماعات مردمی هستم احساس خستگی نمی‌کنمبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر استانی دولت مردمی به کرمان، در اجتماع اقشار مختلف مردم جیرفت، گفت: مردم متدین و انقلابی این منطقه حقیقتاً در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خوش درخشیدند و در اعتقادات و باورها صادق و ثابت‌قدم هستند. گواه صدق این مردم هم تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران در مسیر انقلاب اسلامی است.

رئیسی با یادآوری تلاش‌ها و دغدغه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی برای رفع مشکلات و محرومیت از استان کرمان بویژه مناطق جنوبی آن، خاطرنشان کرد: باور شهید سلیمانی این بود که مردم جنوب کرمان، بسیار صادق، وفادار به انقلاب اسلامی و ولایت، پایبند به خون شهدا و دارای بصیرت و زمان‌شناسی هستند.

آیت‌الله رئیسی با تشریح ویژگی‌های مردم جیرفت و نقش آن‌ها در اقتصاد کشور، اظهار داشت: مردم این منطقه حقیقتاً پرتلاش، نقش‌آفرین در استقلال کشور و خستگی‌ناپذیر هستند. محور اقتصاد در جیرفت کشاورزی است که بسیار در تامین امنیت غذایی کشور اهمیت دارد و حتماً باید موانع توسعه آن رفع شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توسعه برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند کشاورزی برای تامین کالاهای اساسی کشور، تصریح کرد: در تامین کالاهای اساسی امروز نیازمند واردات هستیم اما کشور ما در حوزه کشاورزی از جمله در استان کرمان و منطقه جیرفت، دارای ظرفیت‌های عظیمی است که بالفعل کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند گام بزرگی در جهت استقلال غذایی و تامین کالاهای اساسی در کشور به شمار آید.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به سفر قبلی خود به جیرفت که برای کمک به سیل‌زدگان این منطقه بوده است، گفت: تهدید سیلاب باید روش‌های علمی کنترل و تبدیل به فرصتی برای رونق کشاورزی شود. یک راهکار مهم در این منطقه احداث سدی است که ساخت آن در این منطقه مدت‌ زیادی با عنوان سد جیرفت یا بند خرم مطرح است، اما اجرایی نشده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیلاب، کشاورزی و زندگی مردم را در منطقه جازموریان به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: با توجه به تجارب گذشته درست نیست که یکبار دیگر سیل و خسارت آن را تجربه کنیم. روشن است اینجا باید سیل‌بند و سد ایجاد شود و اقداماتی صورت گیرد تا مردم دیگر نگران سیل نباشند. بر همین اساس اجرای این سد جزو مصوبات سفر استانی قرار خواهد گرفت و تاکید کرده‌ام مراحل اجرایی آن هر چه سریعتر آغاز شود و ان‌شاالله در مدت ۱,۵ سال آینده حتما به نتیجه برسد.

رئیس جمهور با ابراز تاسف از اینکه با وجود گذشت ۱۵ سال، هنوز مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: اگر جازموریان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی فعال شود حتماً تولید و اشتغال در اینجا رونق پیدا خواهد کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مسأله بیکاری بسیاری از مردم را رنج می‌دهد، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ معدنی منطقه باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال رفع مشکلات مردم و توسعه منطقه توجه داشته باشند. با فعال شدن شرکت‌های اقتصادی در این منطقه این ظرفیت وجود دارد که مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جازموریان علی رغم تاخیر ۱۵ ساله سریعا اجرایی شود.

آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه در بهره‌برداری از معادن منطقه باید تحول ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در خصوص واگذاری‌های مسئله‌دار در ادوار گذشته، حتما خلع ید انجام شده و ان‌شاء‌الله به زودی این معادن به افراد اهل واگذار و نگرانی مردم مرتفع خواهد شد.

رئیس جمهور با ضروری دانستن رفع مشکلات جاده‌های مواصلاتی استان به بازدید خود از منطقه زهکلوت و روستای «کروچان» با وجود طوفان شن اشاره کرد و گفت: مقدمات شهرستان شدن این منطقه در استان انجام شده و در وزارت کشور هم به تصویب رسیده و دولت هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

رئیسی با اشاره به درخواست‌های مردم برای استان شدن مناطق جنوبی استان کرمان که در دست‌نوشته‌های آنان بازتاب یافته بود، با تاکید بر اینکه بررسی این موضوع در دستور کار دولت است و ان‌شاء الله انجام خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به مطالعاتی که انجام شده و ظرفیت‌هایی که در جنوب استان وجود دارد، حتما ظرفیت تشکیل استان کرمان جنوبی وجود دارد و دولت بررسی‌های لازم در این زمینه را در دستور کار قرار داده است.






نام:
ایمیل:
* نظر: