اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 31 January 2017
استاندار هرمزگان اعلام کرد
استاندار هرمزگان گفت: در دهه فجر 95، تعداد 654 پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و 170 میلیارد تومان در هرمزگان به بهره‌ برداری می ‌رسد.

بهره‌ برداری از654  پروژه استان هرمزگان در دهه فجر

سرویس اقتصادی عصرپرس: اسم جادری استاندار هرمزگان در نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خیلی‌ها در این کشور برای پیروزی انقلاب هزینه دادند و برای استمرار بقا این نظام نیز هزینه های دوچندانی شده است که ریخته شدن خون هزاران نفر از جوانان این کشور بخشی از این هزینه های معنوی است که درخت انقلاب را تنومند کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،جادری با بیان اینکه باید قدر اسلام و نظام استقرار شده در ایران را بدانیم، افزود: متاسفانه بعضی از مواقع فراموش می کنیم که امام خمینی (ره) و یاران و فرزندان انقلاب چه خون ‌دل‌هایی خوردند تا ایران اسلامی امروز به این نقطه از اقتدار و توسعه برسد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: امیدواریم در دهه فجر امسال با مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها بخشی از آرمان‌های امام (ره) را به نسل کنونی معرفی کنیم.

جادری اظهار داشت: باید بکوشیم که برای پاسداشت این انقلاب که مستضعفان دنیا نیز به آن چشم دوخته‌ و امید دارند نهایت تلاش خود را به کار گیریم و از تفرقه و دو دستگی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تقویت اعتماد عمومی در کشور در حال حاضر یکی از مهمترین نیازهای کشور به شمار می‌رود، افزود: اصحاب رسانه رسالت خطیری در این راستا دارند.

استاندار کرمان گفت: اینکه ملتی بلند شود و با تکیه بر توان خود با انقلابی الهی، رویه نظم و بازی ظالمانه دنیا را به هم بزند هیچ وقت در تصورات جهانیان نمی‌گنجید و این طبیعی است که تا دهه‌ها بعد هزینه های مختلف را بر این کشور تحمیل کنند که نمونه بازر آن شکل‌دهی جنگ‌های داخلی و جنگ تحمیلی و تحریم‌ها و مسائل فرهنگی است.

جادری خاطرنشان کرد: اما علی‌ رغم تمامی مشکلات و تنگناها، نظام اسلامی توانسته است با مدیریت سازنده خود ایران را به یکی از کشورهای تاثیرگذار و مقتدر دنیا تبدیل کند کما اینکه در منطقه تمامی اتفاقات بدون اجازه ایران ممکن نیست و امروز جمهوری اسلامی ایران، بر اساس منافع ملت و منافع نظام در تمامی حوزه های تصمیم‌ گیری می کند.

استاندار هرمزگان در بخش تشریح برنامه‌های دهه فجر با بیان اینکه پروژه‌های امسال نبست به سال گذشته شش درصد رشد دارد، تصریح کرد: در دهه فجر 95، تعداد 654 پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و 170 میلیارد تومان میلیارد تومان در هرمزگان به بهره‌ برداری می ‌رسد که سهم بخش مسکن و عمران شهری و روستایی 358، انرژی 312، آموزش 40، کشاورزی و منابع طبیعی 33، ارتباطات و فناوری 23، حمل و نقل 19، رفاه و تامین اجنماعی 19، صنعت و معدن 19 و فرهنگ و هنر و رسانه‌های جمعی پنج و تربیت بدنی نیز چهار پروژه است.

جادری افزود: از سال 92 تا 95 تعداد سه هزار و 429 پروژه در هرمزگان به ارزش هفت هزار و 195 میلیارد تومان در فصول مختلف سرمایه‌گذاری و به مرحله اجرایی و بهره‌ برداری رسیده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در چند روز آینده کلنگ نیروگاه برق 1400 مگاواتی با حضور مقامات روسیه ایران و همچنین کلنگ شهرک صنعتی جاسک به زمین زده خواهد شد که جزو پروژه‌های در سطح ملی است که در استان کلنگ‌ زنی می‌ شود.

وی گفت: طرح فولاد 1.5 میلیون تنی آهن اسفنجی در غرب بندرعباس و فاز دوم پالایشگاه ستاره نفت ستاره خلیج فارس که ایران را از واردات بنزین بی‌نیاز خواهد کرد از مهمترین افتتاح‌‌های دهه فجر و حتی سال استان و کشور است که تاثیرات قابل توجهی را بر روی اقتصاد خواهد داشت.

جادری از سفر وزیر اقتصاد و امور دارایی به هرمزگان طی دهه فجر خبر داد و با اشاره به سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، گفت: در پی بازدید وی از جزایر از جمله لارک، تصمیمات خوبی برای توسعه جزایر هرمز و لارک گرفته شد.

استاندار هرمزگان در ادامه به رتبه‌های ملی کسب شده این اشاره کرد و گفت: رتبه نخست مبارزه با قاچاق کالا، رتبه دوم مقابله با قاچاق مواد هستیم و جای خوشحالی است که جزو پنج استان امن کشور هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بدهی خارجی ایران در سال 2015 به شش میلیارد و 200 میلیون دلار کاهش یافت، اضافه کرد: این رقم در سال 2010 به بیش از 20 میلیارد دلار رسیده بود و این تسویه بدهی‌ها نشان از مدیریت مالی و اقتصادی خوب دولت دارد که علی ‌رغم تنگناهای مالی توانسته است افزایش اعتبار بین‌المللی را نیز باعث شود.

 


بهره‌ برداری از654  پروژه استان هرمزگان در دهه فجر

نام:
ایمیل:
* نظر: