اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - 13 October 2020
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: فناوری تولید واکسن را از ۶ مسیر بدست آوردیم و بزودی خبر‌های خوبی درباره تولید واکسن خواهیم داشت.
دستیابی به فناوری تولید واکسن کرونا در کشور
به گزارش عصرپرس، محمد مخبر در آغاز مرحله سوم ” پویش ملی احسان سلامت " افزود:یکی از وظایفی که همه دستگاه‌های حاکمیتی دارند، ایجاد بستر مشخص و نقش محوری، برای مردم است.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمک به مردم و حل معضلات کشور است.

مخبر گفت: مردم سه نقش در ستاد فرمان اجرایی امام دارند. افرادی که با تمکین مالی و قدرت مدیریتی، کمک می‌کنند، عده‌ای دیگر، وظیفه توزیع کمک‌ها را برعهده می‌گیرند و عده‌ای هم، کمک می‌گیرند، یعنی برای کمک به مردم، از مردم‌کمک می‌گیریم.

وی افزود: در سیل، از مردم کمک گرفتیم تا وضعیت معیشتشان عادی شود، ضمن اینکه در بحث ساخت خانه و ایجاد اشتغال، اقدامات زیادی انجام داده ایم.

مخبر گفت: ستاد فرمان امام، نخستین جلسه مبارزه با ویروس کرونا را در شب انتخابات تشکیل داد و اگر ستاد پیش بینی نمی‌کرد مانند سایر کشور‌ها دچار مشکل می‌شدیم.

وی تصریح کرد: در بحث کرونا یک روز هم با بحران وسایل و اقلام بهداشتی روبرو نبودیم و با همت جوانان کیت‌های بهداشتی، دارو، ماسک تولید کردیم و اکنون نیز به کمک همین جوانان، کار تولید واکسن را آغاز کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم.

مخبر افزود: کیت‌های بهداشتی مرحله آزمایش را به خوبی گذرانده اند و منتظر مجوز برای توزیع هستیم.

رئیس ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: امروز فناوری تولید واکسن را از ۶ مسیر بدست آوردیم، از دو مسیر همه روش‌ها پشت سر گذاشته شده است و در حد بالاترین شیوه نامه‌های بین المللی قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که تست انسانی را دیر آ‎غاز کردیم این است که روی حیوانات مختلفی مانند موش‏, خرگوش و خوکچه این تست بررسی و آزمایش و در مرحله آخر بر روی میمون این تست انجام شد.

مخبر گفت: همه آزمایش‌ها در حیوانات نامبرده جواب داد ضمن اینکه پس از تست این واکسن در بدن میمون، هیچ نشانی از ویروس در بدنش دیده نشد.

وی افزود: در بحث کرونا تا کنون ۵ میلیون بسته معیشتی توزیع کردیم. 

به گزارش صداوسیما، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه در مناطقی که این بیماری اوج گرفت کاروان سلامت به صورت رایگان حضور پیدا کردند گفت: در آینده خبر‌های خوبی در باره اشتغال و واکسن از ستاد اجرایی خواهیم داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: