اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - 30 July 2020
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه سفر دو روزه خود به استان مازندران با حضور در بندر امیرآباد این استان از امکانات و زیرساختهای بندری آن بازدید کرد.

بازدید سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از زیرساخت‌های بندر امیرآباد مازندران

به گزارش عصرپرس ببه نقل از وزارت صمت، منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، در شرق استان مازندران و فاصله 51 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

این منطقه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع برخورداری از زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو – روریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای CIS با جمعیت بالغ بر 300 میلیون نفر توانسته نقش مهمی را در ابعاد ملی و منطقه ای ایفا نماید.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بعنوان یکی از نمادهای توجه ایران به مقوله ترانزیت کالا و ایجاد زیرساختهای اساسی حمل و نقل در جهت رسیدن به استانداردهای جهانی و استفاده از حداکثر ظرفیت ترانزیتی کشور ، نقشی بسیار مهم با اهدافی بسیار بزرگ مانند کسب درآمد ارزی، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی، افزایش نقش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر و ایجاد گذرگاه در شمال کشور را برعهده گرفته است.

عملیات احداث این مجتمع بندری بزرگ و مدرن از سال 1375 آغاز شد. استعدادهای بالقوه و امکانات متعدد آن موجب شد در سال 1376 از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به تصویب برسد.


نام:
ایمیل:
* نظر: