اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 12 July 2020
رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در مراسم روز ملی صنعت و معدن:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: راهبرد سال 99 این سازمان، سرمایه‌گذاری در 144 پروژه و ایجاد 3179 فرصت شغلی جدید و تثبیت 6242 شغل است.
امسال در 144 پروژه سرمایه گذاری می کنیمبه گزارش  سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، محسن دارابی در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تبریک این روزبه همه فعالان اقتصادی در عرصه‌های مختلف، از استاندار کرمانشاه به خاطر حمایت‌های همیشگی شان از صنعت و تولید، تقدیر و تشکر کرد.

وی سپس با اشاره به روند فعالیت‌های سازمان صمت در سال رونق تولید و تداوم این اقدامات در سال جهش تولید، گفت: سال گذشته ۱۱۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به ریاست آقای استاندار، برگزار کرده‌ایم که نتیجه آن، احیای ۱۹۳ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در همین زمینه افزود: اقدامات ما در جهت احیای ۱۹۳ واحد تولیدی؛ به سرمایه‌گذاری ۲۶۳ میلیارد تومانی و بسترسازی برای ایجاد ۱۰۸۷ فرصت شغلی جدید برای بیکاران استان، منجر شده است.

دارابی با تأکید بر هدف‌گذاری‌های سازمان صمت و تأکیدات وزارت متبوع؛ خاطرنشان ساخت: هدف اساسی ما در شرایط تحریم و فشارهای سخت و بی‌سابقه بر کشور، این است که ابتدا از ریزش و تعطیلی واحدهای تولیدی موجود، جلوگیری و سپس واحدهای راکد را احیا نماییم.

وی بابیان این مسئله که مهم‌ترین اقدام و عملکرد ما باید این باشد که واحدهای تولیدی را سرپا نگه‌داریم، گفت: سازمان صمت استان در سال ۹۸ مستندات 101 بنگاه اقتصادی که با کمتر از ظرفیت اسمی فعال بوده را مورد بررسی قرار داده و به‌منظور تقویت آن‌ها؛ مجموعاً 323.4 میلیارد تومان به این واحدها، سرمایه در گردش تزریق است کرده و موجبات تثبیت ۳۶۳۹ شغل شده‌ایم.

رییس سازمان صمت کرمانشاه با تأکید بر توفیقات سازمان در بخش‌های گوناگون، اظهار داشت: در سال ۹۸ و در جشنواره شهید رجایی استان؛ در محور اشتغال به‌عنوان دستگاه برتر و در جشنواره شهید رجایی در سطح ملی، در بین ۳۱ استان ازنظر شاخص‌های عمومی و اختصاصی توسط وزارت صمت، برتر شناخته‌شده‌ایم. همچنین در همین سال، در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی با ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و کسب ۱۳ درصد مجموع سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن کشور توانستیم رتبه سوم کشوری در بین استان‌های کشور را به دست آوریم.

دارابی گفت: مفتخرم عرض کنم که در سال ۹۸، از لحاظ احیای واحدهای تولیدی راکد، مقام اول کشوری را بر اساس گزارش وزارت کشور، کسب کردیم و در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار، سازمان صمت توانست پس از سازمان جهاد کشاورزی؛ رتبه دوم و در زمینه ارایه و اجرای طرح‌های پژوهشی با موضوعات اقتصادی و صنعتی، رتبه نخست کشوری را به دست آورد.

وی صادرات را در شکوفایی اقتصادی بسیار مهم ارزیابی و در این مورد گفت: بایستی به صادرات نگاهی عمیق و اصولی داشته باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در همین زمینه افزود: سال گذشته با توجه به شرایط ویژه کشور، سه بازارچه شوشمی، سومار و شیخ صله به مرز رسمی تبدیل شدند و با توجه به بسته شدن مرز سومار به دلیل کرونا، میزان تجارت خارجی ما در سال گذشته بیش از ۲.۲ میلیارد دلار رسیده که این مهم نیز براثر هدایت و راهبری جناب آقای کاشفی و تلاش تجار و بازرگانان، محقق شد.

دارابی همچنین گفت: امسال بر اساس ۵ راهبرد تأمین سرمایه در گردش، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی و بالفعل نمودن ظرفیت‌های راکد و توسعه و تأمین مالی با روش‌های نوین می‌بایستی ۶۳۰۰ میلیارد تومان در ۱۴۴ پروژه سرمایه‌گذاری شود که نتیجه آن، ایجاد ۳۱۷۹ فرصت شغلی جدید، موجبات تثبیت ۶۲۴۲ شغل موجود خواهد شد. همچنین شاهد افزایش ۳.۷ میلیون تن افزایش تولید و تثبیت ۱۰ میلیون تن افزایش ظرفیت تولید مواد موجود خواهیم بود.

در پایان این مراسم از صنعت گران حامی مردم که در تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و دست و تولید ماسک و لباس‌های محافظتی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشته‌اند، تقدیر ویژه به عمل آمد.

گفتنی است که مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رییس سازمان صمت استان، رییس خانه صنعت و معدن استان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی کرمانشاه، رییس شرکت شهرک‌های صنعتی این استان و برخی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، جمعی از صنعت‌گران، بازرگانان، معدن کاران و فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه، برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: