اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 09 November 2019
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد وضعیت بازار تهران در شرایط فعلی خطرزاست، گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی، بازسازی و نوسازی بازار ضمن حفظ بافت تاریخی است.

لزوم بازسازی و نوسازی بازار تهران ضمن حفظ بافت تاریخی

به گزارش عصرپرس، رضا کرمی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت باز پس گیری سوله های مدیریت بحران اظهار کرد: در این زمینه شورای شهر تهران مصوبه محکم و خوبی داشت و ما امیدواریم با پیگیری از سوی شورا مصوبه به صورت کامل عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 54 پایگاه در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد که اغلب آن ها به سالن های ورزشی ویژه زنان اختصاص یافته است، اضافه کرد: براساس مصوبه شورای شهر، شهرداری باید اماکنی را در اختیار وزارتخانه قرار دهد تا افراد به آن جا منتقل شوند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تنظیم پیش نویس تفاهم نامه ای با وزارت ورزش و جوانان برای تحویل تمامی پایگاه های بحران به شهرداری که قرار است در آینده منعقد شود، گفت: البته تا ساختمان های جدید تحویل داده شود، این فضاها در اختیار سازمان ورزش است و بهره‌برداری، تعمیرات، نگهداری و هزینه‌ها بر عهده آنها خواهد بود و فضاهایی که مورد استفاده آن ها نیست در اختیار اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و نیروهای ستاد بحران قرار خواهد گرفت.

کرمی با اشاره به اینکه در گذشته تعدادی از این پایگاه به صورت ناهماهنگ واگذار شده بود، عنوان کرد: این موارد را هم رصد کرده و پس خواهیم گرفت. البته در ماه های گذشته حدود 3 مورد از این پایگاه ها به سازمان مدیریت بحران بازگردانده شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت ایمنی بازار تهران توضیح داد: بررسی ها نشان می دهد وضعیت بازار در شرایط فعلی‌ خطرزاست، در بازار تهران می توان منتظر بروز بحران هایی از جمله فروریزش و آتش سوزی بود.

کرمی با اشاره به انجام اقدامات مقطعی و کوتاه در بازار تهران عنوان کرد: شیوه کارگذاری لوله های گاز و برق کشی نامناسب بدون رعایت اصول ایمنی وضعیت بازار را خطرزا کرده است. انجام اقدامات کوتاه مدت و مُسکن وار در درازمدت اوضاع را پیچیده و خطرناک تر هم می کند.

به گزارش شهرنوشت، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی را  بازسازی و نوسازی بازار ضمن حفظ بافت تاریخی دانست و گفت: خیابان های خیام، 15 خرداد، مولوی و ری باید از لحاظ ایمنی بررسی شوند؛ البته نباید این موضوع را نادیده بگیریم که این منطقه می‌تواند مرکزی بسیار پیشرفته‌ برای تجارت باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: