اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 03 October 2019
وزیر نیرو
وزیر نیرو در نشست با فعالان بخش خصوصی از بهره برداری گسترده از پروژه های آب و نیرو در شش ماهه دوم سال 98 خبر داد.

بهره برداری گسترده از صنعت آب و برق درکشور

به گزارش خبرنگار عصرپرس، وزیر نیرو در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در نشست خبری با فعالان بخش خصوصی صنعت آب و فاضلاب اظهارکرد: امسال باوجود همه محدودیت‌ها، تعداد شرکت‌های فعال ایرانی و برخی فعالین این عرصه که در خارج از کشور حضور دارند افزایش پیدا کرد و امیدوارم این نمایشگاه تاثیر بسزایی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب کشور که نقش مهمی در تامین آسایش مردم دارد داشته باشد.

رضا اردکانیان افزود: در شش ماهه دوم 98 حاصل تلاش همه با آغاز مراسم بهره برداری از طرح های آب و انرژی کشور نمایان می شود که در کمپین الف ب ایران هر هفته طرح های تامین آب، تصفیه خانه های آب و فاضلاب و تاسیسات مربوط به برق به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو در جمع بندی این نشست با اشاره به اینکه امسال با وجود مضیقه ها تعداد شرکت های داخلی و خارجی افزایش یافته است، گفت: این فرصتی برای تبادلات اطلاعات و آگاهی از نیازمندی ها این صنعت است.

بر اساس این گزارش در این جلسه فعالان بخش خصوصی نسبت به دستورالعمل های ضد و نقیض گلایه کردند و اینکه قطعات و تجهیزات آن ها در نتیجه ناتوانی بانک ها برای انجام مبادلات ارزی دپو مانده است. از طرف دیگر کاهش اعتبارات عمرانی روی فعالیت های آنها تاثیر منفی گذاشته است.

ایجادکمیته ای برای نظارت بر اجرای بخشنامه بخش ابفا

بهرام فیاضی دبیر انجمن صنفی شرکت های صنعت و آب و فاضلاب در این نشست با اشاره به اینکه بخشنامه ای مربوط به بخش آبفا نگرشی مثبت است، اما نگرانی ما این است که این بخشنامه توسط دستگاه های مربوطه اجرا نشود، اظهار کرد: وزیر نیرو باید کمیته ای را برای نظارت بر اجرای بخشنامه بخش ابفا نظارت شود، هرچند به طور کامل منافع بخش خصوصی لحاظ نشده است.

فیاضی با بیان اینکه دولت هنوز چاره جویی برای رفع مشکل پروژه های نیمه تمام ندارد، تصریح کرد: دولت باید پروژه ها را اولویت بندی و آسیب شناسی کند تا اجرای این پروژه ها تسهیل شود.

تعرفه پایین باعث عدم صرفه اقتصادی پروژه های آبی

احمد علی کیخا عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در این نشست با اشاره به اینکه وزارت نیرو در بخش صنعت آب خوب عمل کرده است، گفت: در دهه های گذشته پروژه های بخش آب بیشتر علمی بوده، این در حالی است که در بخش های دیگر این اتفاق نیفتاده است که دلیل این عمر هم همکاری با بخش خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه چون بخش کشاورزی با هزینه کم آب را در اختیار می گیرد خود را ملزم به ایجاد بهره وری در مصرف آب نمی کند، اظهار کرد: همین تعرفه پایین باعث می شود که برخی از این پروژه های آب صرفه اقتصادی نداشته باشند.

 معرفی نفرات برگزیده در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران 

در اختامیه نمایشگاه پانزدهم شرکت‌های مپنا، فراب، صنایع آب و عمران ایران، لوله‌سازی اهواز، نورد لوله صفا، صنایع ماشینهای الکتریکی جوین ، نوید سهند، صنایع نوید موتور، ابفا صنعت غرب، سیال ابزار دقیق میهن، پکا شیمی، سعادت توان بسپار، وینو پلاستیک، آب‌ بان صنعتگران و صنعت گستر فراسنج آب نیرو، "شایسته دریافت لوح تقدیر ویژه شرکت‌های برتر" شناخته شدند.

همچنین شرکت‌های صانع شرق، ماشین سازی نورمندی، نهراب گستر اشتهارد و انجمن صنفی شرکت‌های آب و فاضلاب به عنوان شرکت‌های برگزیده برای دریافت "لوح شایسته تقدیر در حوزه‌های نوآوری تولید و خدمات دانش بنیان، پژوهش و کسب و کارهای جدید" انتخاب شدند.

از شرکت‌های آب و فاضلاب استان تهران، توسعه منابع آب و نیروی ایران، صنایع پمپ ایران، تصفیه آب و فاضلاب سالم آب، فراسان و قرارگاه خاتم الانبیاء نیز به عنوان شرکت‌های برگزیده برای دریافت لوح "شایسته تقدیر عالی" قدردانی به عمل آمد.



خبرنگار:پویا مرادی

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: