اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - 18 December 2016
با عکس‌های سلفی گردشگران رخ داد
با آزادسازی شرق حلب، بحران‌های انسانی یکی یکی نمایان می‌شوند. حلب یکی از شهرهای باستانی خاورمیانه و جهان است که بخش بزرگی از میراث بشری را در خود جای داده است. مساجد باشکوه، بازارهای پرقدمت و ارگ باستانی حلب. میراثی که ویرانی‌اش تنها پس از فرونشستن گرد و غبار و آتش و دود جنگ پدیدار می‌شود.
عصرپرس: هنوز شرق حلب به صورت کامل صورت انسانی به خود نگرفته است اما گردشگران بازدید از قلعه تاریخی این شهر  و دیگر نقاط توریستی آن را آغاز کرده‌اند.

گردشگران به قلعه تاریخی حلب وارد شدند

با آزادسازی شرق حلب، بحران‌های انسانی یکی یکی نمایان می‌شوند. از هجوم ساکنان فراری شهر تا خرابی‌ها و ویرانه‌های برجای مانده از جنگی خانمان‌سوز. 

حلب یکی از شهرهای باستانی خاورمیانه و جهان است که بخش بزرگی از میراث بشری را در خود جای داده است. مساجد باشکوه، بازارهای پرقدمت و ارگ باستانی حلب. میراثی که ویرانی‌اش تنها پس از فرونشستن گرد و غبار و آتش و دود جنگ پدیدار می‌شود. 

ارگ حلب، متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد، یکی از کهن‌ترین بناهای جهان به شمار می‌رود. این قلعه بر روی تپه‌ای در مرکز شهر حلب قرار دارد. 

باستان‌شناسان ساخت این دژ عظیم را به رومی‌ها، یونانیان، ایوبیان و ترک‌ها نسبت می‌دهند. این بنا در 1968 از سوی سازمان فرهنگی یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

به نظر می‌رسد گردشگرانی که برای بازدید از این بنای کهن به مرکز حلب رفته‌اند، بیشتر سوریانی باشند که بدین نحو شادمانی خود را از آزادی حلب با انداختن عکس‌های سلفی و انتشار آن در فضای مجازی نشان می‌دهند.

گردشگران به قلعه تاریخی حلب وارد شدند

از چهار سال پیش بدین سو که شهر حلب در دست نیروهای گوناگون مخالف بشار اسد بود به بخش‌هایی از قلعه آسیب‌هایی وارد شد. گفته می‌شود مخالفان هنگام خروج از شهر تونل‌های مجاور قلعه را با بمب تخریب کردند تا مانع پیشروی نیروهای دولتی شوند. امری که به قلعه آسیب رسانده است. 

قلعه حلب دوبار به شدت آسیب دید. بار نخست در حمله هلاکوخان در سال 658 ق و بار دوم در دوره کشورگشایی تیمور لنگ در سال 803 ق. اما امرا و سلاطین مملوکین آن را بازسازی کردند.

قلعه حلب در دوره اسلامی به عنوان محبس مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شاید مشهورترین فردی که در این قلعه حبس بوده باشد «شیخ شهاب‌الدین ابولفتوح سهرودی» معروف به «شیخ اشراق» در سال 587 ق باشد.


گردشگران به قلعه تاریخی حلب وارد شدند

ورود آرام شادی به قلعه تاریخی حلب

ورود آرام شادی به قلعه تاریخی حلب

ورود آرام شادی به قلعه تاریخی حلب


ورود آرام شادی به قلعه تاریخی حلب

*گروه بین‌الملل عصرپرس/ 1199*

پایان/
 


نام:
ایمیل:
* نظر: