اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 15 April 2019
مدیرکل مرکز تدوین مقررات ،ایمنی حمل‌ونقل تاکید کرد:
مدیرکل مرکز تدوین مقررات ،ایمنی حمل‌ونقل گفت: زیرساخت های حمل ونقل به عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی های سرمایه ای، نقش مهم و حیاتی در توسعه و رشد اقتصادی جامعه داشته و هرساله بودجه کلانی صرف احداث و یا نگهداری آنها می شود.

نقش مهم و حیاتی زیر ساخت های حمل و نقل در توسعه و رشد اقتصادی کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا نفیسی مدیرکل مرکز تدوین مقررات ،ایمنی حمل‌ونقل در نشست مشترک مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: زیرساخت های حمل ونقل به عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی های سرمایه ای، نقش مهم و حیاتی در توسعه و رشد اقتصادی و رفاه جامعه داشته و  هرساله بودجه کلانی صرف احداث و یا نگهداری آنها می شود.

نفیسی ادامه داد: توجه به کیفیت ساخت و ساز و دوام و پایداری از اهمیت زیادی برخوردار بوده و این مساله به ویژه در شرایط وقوع بحران (سیل،زلزله،جنگ و ...) که وجود یک شبکه حمل و نقل کارآمدو فراگیر در امدادرسانی و نجات جان مردم و جلوگیری از آسیب های بیشتر مثمرثمر است، به صورت مضاعف خود را نشان میدهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رخداد سیل در سطح وسیعی از کشور خود نشان از این مطلب است، گفت: سیل امسال متاسفانه خرابی راهها و ابنیه فنی در بعضی از مناطق، اختلال در امر کمک رسانی و پیشگیری از مخاطرات بعدی را موجب شد.

مدیرکل مرکز تدوین مقررات ،ایمنی حمل‌ونقل در ادامه یکی از عوامل تاثیر گذار در ارتقای کیفیت زیرساخت ها را استفاده از مصالح با کیفیت،مرغوب و مطابق با استانداردها دانست و گفت:  رعایت استانداردها و کنترل مصالح بر عهده آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی است  و علاوه بر آن نیز از توان و ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می گردد.

نقش مهم و حیاتی زیر ساخت های حمل و نقل در توسعه و رشد اقتصادی کشور

براساس این گزارش، در بازدید مدیر کل مرکز تدوین مقررات ،ایمنی حمل‌ونقل از محل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صورت گرفت،مقرر گردیدبه منظور ارتقای کیفی، افزایش طول عمر مفید و تضمین سرمایه‌گذاری پروژه های زیرساختی حمل و نقل از توان فنی و اجرایی شرکت با توجه به در اختیار داشت منابع انسانی کارآمد و آموزش دیده و تجهیزات مدرن و منطق بر فناوری‌های روز دنیا و شعب گسترده آن در سراسر کشور استفاده حداکثری به عمل آید.

همچنین از مشارکت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در تدوین ضوابط و آیین نامه های فنی و تصویب آن از طریق شوراي عالی فنی امور زیر بنایی حمل و نقل در جهت تقویت جایگاه حاکمیتی و نظارتی وزارت راه و شهر سازی بهره مندی صورت گیرد.

 

 

خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: