اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - 14 February 2019
توسعه ترانزیت و تحلیل روابط اقتصادی و حمل و نقلی با هر یک از کشورهای منطقه در دستورکار وزارت راه وشهرسازی است تا پس ازتحلیل فرصت ها و تهدیدهای موجود، کارآمدترین سیاستها و سناریوهای حمل و نقل به عنوان یک ابزار سیاسی و اقتصادی برای افزایش اقتدار کشور طراحی و تدوین شود.

توسعه ترانزیت، ابزاری برای افزایش اقتدار

عصرپرس- شهرام آدم نژاد، یکی از اقداماتی که باید در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به عنوان ستاد و پشتیبان سازمان ها و شرکت های اجرایی تابعه آن صورت گیرد، تسهیل فرآیندهای اجرایی در همکاری با ذینفعان، نهادها و سازمان های خارج از وزارت راه و شهرسازی است که بر دستیابی به وظایف ومسئولیت های تکلیف شده به این وزارتخانه، تاثیرگذاشته یا از آن تاثیر می پذیرند.

متاسفانه تاکنون آنچنان که باید به نگاه جامع ذینفع محور و از جنس اقدام برای شناسایی آنها باهدف رفع موانع اجرایی پرداخته نشده است.

اگر از مدیریت مبتنی بر استراتژی صحبت می کنیم، باید اهداف کمی و کیفی با در نظر گرفتن نقش و انتظارات ذینفعان در هر یک از موضوع ها همخوانی داشته باشد.

در حال حاضر معاونت حمل و نقل، در موضوع های لجستیک، ترانزیت و ایمنی حمل و نقل با در نظر گرفتن چارچوب ها و همچنین مشکلات اجرایی موجود، اقدام به شناسایی ذینفعان و نقش و انتظارات آنها کرده تا برنامه اقدام مشترک با هر یک از آنها را در راستای تسهیل فرآیندهای اجرایی در همکاری با ذینفعان تاثیرگذار و همچنین سیاستگذاری های مبتنی بر نیازهای ذینفعان تاثیرپذیر را انجام دهد.

همزمان برای همگرایی بیشتر برنامه های اجرایی سازمان ها و شرکت های اپراتور، برگزاری جلسه های مشترک میان این سازمان ها و دفاتر معاونت حمل و نقل، در زمینه های لجستیک و ایمنی حمل و نقل آغاز شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی


نام:
ایمیل:
* نظر: