اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - 04 December 2018
رئیس جمهور در جمع مردم شاهرود:
رئیس جمهور، پیروزی های ملت بزرگ ایران طی 40 سال گذشته در برابر آمریکا به عنوان دشمن ظالم و ستمگر را کم نظیر خواند و تاکید کرد: آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران پیروز نهایی نبرد خواهد بود و اجازه نخواهد داد لبخند بر لبان دشمنانش بنشیند.

ملت ایران نمی گذارد لبخند بر لب دشمن بنشیند

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در اجتماع بزرگ مردم شاهرود از این شهر به عنوان شهری بزرگ، قهرمان، مرکز علم و فقه و عرفان و دارای طبیعتی زیبا و مردمانی دلاور یاد کرد و گفت: این منطقه، منطقه زیبایی است که 50 کیلومتر از سمت شمال به جنگل ها راه دارد و 50 کیلومتر از سمت جنوب به کویر.

روحانی در ادامه افزود: امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت ایران است امروز روزی است که برای اولین بار بعد از 40 سال مبارزه با دشمن ظالم و مستکبر امریکا ملت ایران به پیروزی های کم نظیری دست یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد گفت: امریکا به دنبال کودتا بود و ناموفق شد، به دنبال تجزیه ایران و جداسازی خوزستان و حمله عفلقیان بود که موفق نشد، امریکا در تحریم ایران شکست خورد و ناموفق شد.

رئیس جمهور با طرح این سوال که چرا امریکا از ایران بزرگ عصبانی است افزود: ایران قدرتمند برای امریکا و صهیونیست ها غیر قابل تحمل است و ملت ایران ملتی است که در برابر آنها هرگز سر خم نیاورده و نخواهد آورد.

روحانی با تاکید بر اینکه ارتباط با همسایگان، کشورهای اسلامی و جهان را توسعه خواهیم داد، اظهارداشت: آمریکا گفت ایران را از صادرات نفت و تبادل تجاری محروم و منزوی می کند اما نتوانست و نمی تواند و همچنین قادر نخواهد بود رابطه ما با ملتهای منطقه را قطع کند.

رئیس جمهور گفت: آمریکا اعلام کرد که در منطقه به اهداف خود دست خواهد یافت اما ملت بزرگ ما در همه صحنه ها ثابت خواهد کرد که پیروز بزرگ این نبرد خواهد بود.

وی تصریح کرد: آمریکا بداند ما نفتمان را می فروشیم و خواهیم فروخت و آمریکا قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران بگیرد و اگر روزی بخواهد جلوی نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تضعیف رابطه ایران با جهان است گفت: رابطه ایران با کشورهای همسایه غربی اش مثل عراق و ترکیه در شمال با جمهوری آذربایجان ، روسیه ، قزاقستان و ترکمنستان، در شرق با افغانستان و پاکستان و در جنوب با کشورهای عمان، قطر، کویت روابطی صمیمی است و آمریکا قادر نخواهد بود رابطه ما را با ملت های منطقه که در طول تاریخ به عنوان همسایه ای مهربان در کنار هم بوده ایم، قطع کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کند تصریح کرد: آمریکا بداند در سراسر این سرزمین مردم ما با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شان را حفظ خواهند کرد .

وی افزود: ما ارتباطمان را با همسایگان و کشورهای اسلامی و جهان توسعه خواهیم داد .

روحانی با اشاره به تلاش آمریکا برای ترویج ایران هراسی در منطقه گفت: آمریکا تلاش می کند اروپا، چین ، هند و همسایگان ما را از ایران جدا کند اما ما دشمن هیچ ملتی از همسایگان نیستیم و نخواهیم بود و آمریکا نمی تواند بین ما و کشورهای همسایه نفاق و دشمنی ایجاد کند.

رئیس جمهور گفت: مردم بدانند در دو سه ماه اخیر امریکا را در شورای سازمان ملل، مجمع سازمان ملل، دادگاه عالی ایتالیا و لاهه به شکست کشاندیم.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم شاهرود با اشاره به اینکه امریکا در منطقه حداقل در دو سه زمینه ناموفق بوده است، اظهار داشت:​ در مبارزه امریکا با ملت ایران کشورها و سیاستمداران جهان از امریکا حمایت نکردند و تنها یکی دو کشور کوچک و رژیم منحوس صهیونیستی از امریکا حمایت و کشورهای دیگر تحریم های امریکا علیه ما را محکوم کردند.

رئیس جمهور افزود:​ امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت و دادگاه لاهه شکست خورد و مردم بدانند در دو سه ماه اخیر نیز امریکا را در شورای سازمان ملل، مجمع سازمان ملل، دادگاه عالی ایتالیا و لاهه به شکست کشاندیم.

روحانی ادامه داد: این به معنی پیروزی دیپلمات های ایرانی، حقوقدانان ایران، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در سراسر این منطقه با تلاش ، ایثار و حمایت شان امنیت را در سراسر منطقه برقرار می کنند.

وی افزود: ​نیروهای مسلح ما، نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبری و ارکان نظام ما فقط برای ایران امنیت نیاوردند بلکه به امنیت عراق، سوریه و لبنان و ملت های منطقه هم کمک کردند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز مردم ایران برای مردم یمن تلاش می کنند افزود: ایران امروز تلاش می کند مردم مظلوم یمن را در برابر متجاوزان آل سعود در صحنه نبرد نظامی و سیاسی پیروز و موفق سازد.

روحانی گفت: مردم یمن نیز پیروز می شوند و آل سعود و امریکا شکست خواهند خورد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح و در رأس آن رهبری ایران، قدرتمندتر از گذشته به حول و قوه الهی ایران را می سازند.

نام:
ایمیل:
* نظر: