اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 02 December 2023
رئیس دیوان عالی کشور:
رئیس دیوان عالی کشور،گفت: یکی از برنامه‌های تحولی ما در دیوان عالی کشور تشکیل کارگروه‌های تخصصی کیفری، حقوقی، خانواده و مواد مخدر است و این کارگروه‌های تخصصی نقش مهمی در آسیب‌شناسی پرونده‌های قضایی دارد.
آرای نقض شده باید به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در آغاز جلسه شورای معاونین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) با همه توان به دفاع از ولایت و امامت پرداخت و با بیان خطبه فدکیه مردم را به حمایت از ولایت و صراط مستقیم دعوت کرد.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه بزرگترین درس فاطمیه ولایتمداری و بصیرت است، تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) در میدان عمل وارد شد و با مراجعه به در خانه مهاجرین و انصار و ایراد سخنان غرا، مردم را به تبعیت از امامت و پیام غدیر دعوت کرد و بزرگترین درسی که این اقدام داشت، دشمن شناسی، ولایتمداری و بصیرت است.

منتظری با گرامیداشت روز مجلس و شهادت آیت الله سید حسن مدرس گفت: شهید آیت الله مدرس در زمان خود نماینده‌ای مردمی، روحانی بصیر و سیاستمداری زمان شناس بود؛ سالروز شهادت این مرد بزرگ از سوی مجلس شورای اسلامی با عنوان روز مجلس نامگذاری شده است و به همین مناسبت این روز را گرامی می‌دارم و برای رئیس مجلس شورای اسلامی و همه نمایندگان آرزوی توفیقات بیشتر در خدمت مردم مومن و عزیز را دارم.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از برنامه‌های تحولی ما در دیوان عالی کشور تشکیل کارگروه‌های تخصصی کیفری، حقوقی، خانواده و مواد مخدر است؛ اظهار داشت: این کارگروه‌های تخصصی نقش مهمی در آسیب شناسی پرونده‌های قضایی دارد.

وی ادامه داد: احکام و آرائی که در دیوان عالی کشور نقض می‌شود باید به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرد و ایرادات وارده احصا و مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

منتظری در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از نخبگان دستگاه قضایی در دیوان عالی کشور مشغول خدمت هستند که با سابقه‌ای طولانی و صادقانه در این مجموعه خطیر قضایی خدمت کرده و دغدغه اجرای عدالت و احقاق حق را داشته و دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: