اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - 01 December 2023
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش تولید کاغذ ایرانی، گفت: نقدهای گوناگونی به کیفیت کاغذ تولید ایران وارد شده است، کسی ملزم به استفاده از آن نیست. همکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهانه هزار تن کاغذ میان ناشران توزیع می‌کنند.
توزیع ماهانه هزار تن کاغذ میان ناشرانبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، محمدمهدی اسماعیلی با حضور در اتوبوس خبرنگاران عازم به کارخانه کاغذ مازندران درباره کاغذ تولید شده در ایران اظهار کرد: ماهانه هزار تن کاغذ میان ناشران توزیع می‌شود، البته انتقادهای مختلفی درباره کاغذ تولید شده در ایران مطرح است، اما اجباری برای استفاده از این کاغذ وجود ندارد. همچنین واردات کاغذ را در گروه یک قرار دادیم یعنی کاغذ با ارز هشت هزار و ۵۰۰ تومانی وارد می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امکان چاپ چهار رنگ روی کاغذ مازندران وجود دارد، ادامه داد: در شهرهای مختلف مجلاتی با استفاده از کاغذ تولید ایران منتشر می‌شود.

پیشنهاد اصلاح لایحه معافیت مالیاتی را دادم

اسماعیلی درباره لایحه مطرح شده درباره معافیت مالیاتی ناشران هم گفت: در دولت لایحه مطرح شد، پیشنهاد اصلاح آن را دادم و با آن موافقت شد، ولی نسخه بدون اصلاح رفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تمام معافیت‌های سابق در لایحه جدید وجود دارد، ادامه داد: تفاوت این لایحه با قبل این است که ۵۰ درصد عواید و مالیات‌های حوزه فرهنگ و هنر، از خزانه به صندوق هنر می‌رود.

بودجه حوزه فرهنگی افزایش پیدا کرد

اسماعیلی با تاکید بر افزایش بودجه حوزه فرهنگی در سال جدید بیان کرد: بودجه حوزه فرهنگی تبصره ۹ تصویب شده و سال آینده بیشتر از امسال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به یارانه‌ای که برای کتاب اختصاص داده است، ادامه داد: امسال یارانه کتاب افزایش پیدا کرد، تا آن را در اختیار نویسندگان و خریداران قرار دهیم و بن‌های کتاب را در طول سال افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مکان‌های متعددی وجود دارد، گفت: یک مجموعه مصلی است که بخش‌های متعدد از آن آماده شده و فضای قابل دسترسی از ۱۴۰ هزار متر به ۲۰۰ هزار متر افزایش پیدا کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: