اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 30 November 2023
وزیر نیرو به منظورشرکت در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد عازم کشور و بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران میان سران بیش از 100 کشور دنیا به امارات سفر کرد.
وزیر نیرو برای شرکت در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد عازم امارات شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو عصر امروز (پنجشنبه) به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل‌متحد عازم کشور امارات متحده عربی شد.

وزیر نیرو پیش از سفر خود با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: برنامه‌هایی كه جمهوری اسلامی ایران برای كاهش انتشار آلاینده‌ها داشته و به خصوص برنامه‌هایی كه در حال حاضر در دستور كار ما قرار گرفته است، در این اجلاس تشریح می‌شود.

وی با بیان اینكه در این اجلاس آخرین تغییرات اقلیمی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، افزود: شرایط تغییرات اقلیمی به گونه‌ای است كه همه كشورها مسئولیت‌شان به یك شكل نیست و كشورهای توسعه یافته كه در ایجاد شرایط اقلیمی و آب و هوایی و شرایط حدی آب و هوا تاثیرات فراوانی داشته‌اند، مسئولیت بسیار بالاتری دارند و راهكارها و پیشنهاداتی كه در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد در پی اسناد منتشره در  اجلاس‌های قبلی باید بیشتر متوجه این مسئولیت‌ها و كشورهایی كه نقش بیشتری در انتشار آلاینده‌ها داشته‌اند، باشند.

وی با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در تبیین شرایط موجود، یادآور شد: برنامه‌هایی كه جمهوری اسلامی ایران برای كاهش انتشار آلاینده‌ها داشته و به خصوص برنامه‌هایی كه در حال حاضر در دستور كار ما قرار گرفته است، در اجلاس تشریح می‌شود.

محرابیان تصریح کرد: عمده این اقدامات توسعه نیروگاه‌های حرارتی بر پایه آخرین فناوری‌ها و كاهش آلاینده‌ها با افزایش راندمان و افزایش بهره‌وری این نیروگاه‌ها و همچنین توسعه نیروگاه های تجدید‌پذیر به عنوان یك برنامه بسیار  پراهمیت در جمهوری اسلامی است.

وی به طرح موضوع برقی‌سازی به ویژه حمل و نقل عمومی در این اجلاس اشاره كرد و افزود: توسعه نیروگاه‌های اتمی به عنوان برنامه‌های مهم جمهوری اسلامی است و نقش بسزایی در كاهش انتشار آلاینده‌ها خواهد داشت که در این اجلاس نیز تشریح خواهد شد.

وزير نيرو تدوین استانداردهای سخت‌گيرانه برای مصرف به‌ويژه لوازم خانگی و لوازمی كه باعث انتشار آلاينده‌ها خواهد شد و همچنين هوشمندسازی شبكه‌های برق را از ديگر برنامه‌های مهم جهت تبادل نظر در اين اجلاس اعلام كرد.

براساس این گزارش، سازمان ملل اعلام کرده بیش از 100 رهبر جهان در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد طی روز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. 

بر این اساس، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران سخنرانی خواهد کرد. علاوه بر وزیر نیروی ایران، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل از جمله دیگر سخنرانان اجلاس سران هستند.



نام:
ایمیل:
* نظر: