اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 30 November 2023
شهرداری تهران خبرداد:
شهردار تهران با تاکید بر اینکه با افتتاح ایستگاه پرند پرونده طولانی‌ترین خط مترو کشور بسته شد، گفت: در صورت تایید هیات دولت، اجرای طرح مترو ورامین نیز به شهرداری تهران واگذار می‌شود.
واگذاری طرح مترو ورامین به شهرداری تهرانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، علیرضا زاکانی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو پرند در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پرونده طولانی ترین خط مترو کشور یک ساله بسته و به ایستگاه آخر رسید، افزود: اینکه چرا عملیات اجرایی مترو شهر پرند یک ساله به اتمام رسید به دلیل تاکید رییس جمهور و حمایت دولت مبنی بر تکمیل این خط بود.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و قرارگاه خاتم به عنوان سه ضلع اجرایی مترو پرند انتخاب شدند، ادامه داد: به رغم اینکه برخی مدعی بودند به سرانجام رسیدن این پروژه زمان بر است اما این سه مجموعه با همکاری متقابل توانستند به مدت یکسال عملیات اجرایی و راه اندازی مترو شهر پرند را به نتیجه برسانند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه عملیات ساخت مترو پرند با شروع مطالعات از سال ۸۴ توسط دولت وقت آغاز شد؛ اظهار کرد: در سال ۹۱ نیز عملیات ساخت مترو پرند به شهرداری تهران واگذار و بخش‌هایی از این پروژه نیز انجام شد اما بخش عمده این طرح در یک سال اخیر در قالب یک کار جهادی در راستای خدمت به مردم با حمایت دولت به سرانجام رسید.

زاکانی با بیان اینکه خط یک مترو تهران به عنوان طولانی ترین خط مترو کشور شناخته می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر خط یک مترو از ایستگاه تجریش شروع شده و بعد از طی ۸۱ کیلومتر به شهر پرند به عنوان ایستگاه آخر می رسد.

شهردار تهران با بیان اینکه با افتتاح مترو پرند؛ این شهر نیز به سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران متصل شد، تاکید کرد: با افتتاح این ایستگاه مردم شهر پرند به تقاطع‌های حمل و نقلی مترو دسترسی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که قرار است تکمیل خطوط مترو کدام یک از شهرهای اقماری اطراف تهران به شهرداری سپرده شود، گفت: آنچه که بعد از تکمیل مترو پرند در یکسال گذشته مطرح بود، تکمیل و راه اندازی مترو شهر ورامین و پیشوا است.

به گفته وی، در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی پروژه در حال انجام کار است اما استاندار تهران تاکید به تکمیل این پروژه توسط شهرداری تهران دارد.

شهردار تهران اضافه کرد: در صورت تصویب این مساله توسط هیات دولت، عملیات ساخت و راه اندازی مترو ورامین نیز به شهرداری تهران واگذار می‌شود.

تکمیل مترو پرند در مدت کوتاه حاصل کار و تفکر جهادی است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا هم معتقد است تکمیل طرح مترو پرند بعد از ۱۸ سال آن هم در مدت زمان یک‌سال حاصل کار جهادی مشترک است.

سردار عبدالرضا عابد در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه پرند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته با توجه به تاکید رییس جمهور مبنی بر راه اندازی مترو شهر پرند اجرای این پروژه توسط شهرداری تهران و قرارگاه به عنوان مجری طرح استارت زده شد تا کار رها شده به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح یک کار مشترک بین وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و قرارگاه خاتم بود، ادامه داد: به رغم اینکه کارشناسان پیش بینی کرده بودند این پروژه در مدت زمان ۲ سال انجام می‌شود اما با یک مدیریت جهادی توانستیم این کار را یک ساله تمام کنیم که افتخار بزرگی برای کشور و شهر تهران محسوب می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا تاکید کرد: امروز افتخار داشتیم تا با تکمیل مترو پرند این طرح را با حضور رییس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم و تقدیم مردم کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: