اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 27 September 2023
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ تغییرات ساختاری این وزارتخانه طی روزهای آینده خبر داد.
ابلاغ تغییرات ساختاری وزارت فرهنگ در روزهای آیندهبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران درباره تغییر ساختار این وزارتخانه گفت: تغییرات ساختاری وزارت فرهنگ و ارشاد طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای شروع به کار مطالبه‌ رهبر معظم انقلاب برای انجام برخی تغییرات ساختاری و بازنگری در اقدامات رسانه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و اکنون تغییرات ساختاری آماده شده که بخشی از آن در روزهای آینده ابلاغ می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اضافه کرد: همچنین تغییر ماموریت‌ها را برای مراکز داریم و آخرین رایزنی ها و گفت و گو با سازمان امور استخدامی صورت گرفته و روزهای آینده ابلاغ می شود.

اسماعیلی ادامه داد: البته برخی از این اقدامات از جمله تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیازمند قانون است که باید در مجلس اتفاق بیفتد و درباره اسم در آنجا به تصویب برسد. دوستان در مجلس آمادگی این را دارند و در این زمینه با آنها گفت و گو کردم البته تغییر نام، مساله اول ما نیست مهم کارکرد و ساختاری است که باید اتفاق بیفتد.

اسماعیلی ادامه داد: برای اسم هم در حال گفت و گو هستیم. جمع بندی دولت و وزارتخانه براساس مجموع پیشنهادها است و تاکنون چیزی قطعی نشده است ما از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دعوت می کنیم اگر پیشنهاداتی دارند اعلام کنند چون ما در وزارت فرهنگ کارمان با نخبگان است و اعتقاد به رفت و برگشت های مشورتی داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که در این رابطه هنوز مطلبی قطعی نشده و منتظر بیان پیشنهادات هستیم و تلاش بر این است که نام کاملی متناسب با اقتضائات و ساختارها انتخاب شود تا وزارتخانه ماموریت بنیادی و اصلی را در پاسداشت فرهنگ و هنر در داخل کشور دنبال کند.

اسماعیلی درباره طولانی بودن روند استعلام علت تاخیر در صدور مجوزها گفت: در بحث صدور مجوزها، آنچه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود سرعت مطلوبی دارد اما مساله مهم مربوط به استعلامات است.

وی یادآورشد: استعلام صدور مجوزها در وزارت فرهنگ به دلیل دغدغه های فرهنگی زمان بر است و احیانا ممکن است حمل بر کم کاری شود، البته ممکن است در مواردی سرعت کار پایین باشد که برای رفع این مشکل مسئولیت بررسی مجوزها به حوزه فناوری واگذار شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی که آیا برای برگزاری کنسرت در استان های مذهبی مساله ای وجود دارد، گفت: برای برگزاری کنسرت در هیچ استانی مشکل نداریم و در همه شهرها با قوت برگزار می شود.

اسماعیلی درباره جزییات تفاهم‌نامه با قطر خاطر نشان کرد:در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی آیسسکو و در دیدارهای دو جانبه بر موضع‌گیری واحد و جدی جهان اسلام بر ضد توهین‌کنندگان به قرآن کریم در اروپا تاکید شد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه همایش بین‌المللی اسلامی علیه توهین به قرآن با حضور مقامات و اندیشمندان کشورهای اسلامی در پایان مهر در تهران برگزار خواهد شد، تاکید کرد:  این همایش در واکنش به جسارت به قرآن کریم با حضور شخصیت‌های مهم جهان اسلام و وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی و سایر شخصیت‌های سیاسی برگزار می‌شود.

امیدوارم ۲۰۰۰ تن کاغذ هر چه زودتر از گمرکات کشور ترخیص شوند

وی با اشاره به ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای قدیمی ایران، از آمادگی همکاری با وزارت میراث فرهنگی برای احیای آثار فرهنگی – هنری این کاروانسراها خبر داد و گفت: از همه ظرفیت‌های فرهنگی – هنری‌مان استفاده خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ با اشاره به کانتینرهای کاغذ دپو شده در گمرک بیان کرد: مسئولیت این کار با وارد کنندگان بخش خصوصی است. مشکلاتی وجود داشت که با رییس قوه قضاییه و سایر بخش‌ها مذاکراتی برای رفع آنها انجام دادم. امیدوارم ۲۰۰۰ تن کاغذ هر چه زودتر از گمرکات کشور ترخیص شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: