اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۳۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 27 September 2023
به همت گروه مپنا صورت گرفت:
توسط گروه مپنا، قرارداد 50 دستگاه واگن حمل بالاست و 50 دستگاه واگن حمل غلات با حضور مدیرعامل بخش حمل و نقل مپنا و مدیران عامل شرکت‌های تجارت کوشش سپاهان و شرکت پارسیان ریل شرق منعقد گردید.
امضای قرارداد 50 دستگاه واگن حمل بالاست و 50 دستگاه واگن حمل غلاتخبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مولا نژاد مدیرعامل بخش حمل و نقل مپنا در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و مراسم امضای قرارداد واگن های حمل غلات و بالاست،گفت: در دو سال و نیم گذشته قرارداد ۱۵۰ دستگاه  واگن لبه بلند و ۲۵۰واگن حمل بالاست با شرکت تجارت کوشش سپاهان بسته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قرارداد واگن های حمل بالاست بسته شده و تاکنون هم ۲۱۰ واگن تحویل شرکت داده شده است.

مولا نژاد در ادامه گفت: علاوه بر قرارداد شرکت تجارت کوشش سپاهان امروز امضای قرارداد تحویل  ۵۰ واگن با شرکت پارسیان ریل شرق به امضا رسیده است.

احمد رضایی مدیرعامل شرکت پارسیان ریل شرق در ادامه این مراسم  با اشاره به اینکه این شرکت علاوه‌ بر واگن، ذخیره سازی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن غلات را در بندر امام دارد و سالانه یک و نیم میلیون تن حمل غلات کشور را انجام می دهیم .

رضایی، افزود: با خرید این واگن ها و به کمک گذوه مپنا ظرفیت حمل و نقل را افزایش داده و علاوه بر آن نیز  ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه  به ناوگان خود اضافه خواهیم کرد. 

 مدیرعامل شرکت پارسیان ریل شرق ادامه داد: به دنبال آن هستیم که سایت های اختصاصی حمل غلات را برای بارگیری واگن افزایش داده تا علاوه بر حمل غلات وارداتی نسبت به حمل غلات تولید داخل نیز اقدام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود سه سایت حمل غلات این شرکت، گفت: در صدد هستیم دو سایت  متصل به ریل در مناطق گندم خیز را به این سایت ها اضافه کنیم .

امضای قرارداد 50 دستگاه واگن حمل بالاست و 50 دستگاه واگن حمل غلات

در ادامه مدیرعامل شرکت تجارت کوشش سپاهان ضمن تقدیر از شرکت واگن پارس مپنا ، گفت: ۳۵۰ واگن بالاست با مپنا قرارداد داشته ایم همچنین ۲۵۰ دستگاه نیز در سنوات قبل بوده است.

 شفیع زاده در ادامه با اشاره به اینکه شرکت تجارت کوشش سپاهان در زمینه حمل مواد اولیه واحد های فولاد سازی کشور فعال است، گفت: این شرکت در زمینه حمل بالاست برای خطوط در حال بهره برداری و خطوط جدید احداث راه اهن بالاست در حال فعالیت است.

 مدیرعامل شرکت تجارت کوشش سپاهان، افزود: واگن های که شرکت واگن پارس تولید می کند با تجهیزات و تکنولوژی روز تهیه شده و همه نیاز های ما و مجموعه راه آهن را پوشش می دهد، همچنین گروه مپنا توانسته رضایت کامل ما را در تهیه واگن های ریلی را جلب کند.

وی ادامه داد: گروه مپنا توانسته همواره تعهدات خود را جلو تر از قرارداد اجرایی کند  و امروز نیز تفاهم نامه ۵۰ دستگاه واگن امضا شده که ۱۲دستگاه ان از قبل تحویل شده و با این تعداد واگن می توانیم  سالانه ۵۰۰ هزار تن بالاست را در سطح کشور جا به جا کنیم.

 مدیرعامل شرکت تجارت کوشش سپاهان با بیان اینکه  بالغ بر ۷۵ میلیون تن کیلومتر جا به جای بالاست در شبکه ریلی و سالیانه بیش از ۲و نیم تن صرفه جویی سوخت در کشور را خواهد داشت، گفت:  با اضافه شدن این واگن ها سالیانه بالغ بر ۱ و نیم میلیون دلار صرفه جویی سوخت را داریم.
 
وی ادامه داد: اشتغال مستقیم این قرارداد ۱۰ نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر است. 






نام:
ایمیل:
* نظر: