اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - 22 September 2023
معاون استاندار و فرماندار تهران اعلام‌کرد: تاکنون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت در انواع نان نداشته و مبنای نرخ‌ها نیز همان مصوبه‌های قبلی است.
گرانی نان در تهران تکذیب شدبه گزارش عصرپرس، «احمد قیومی» روز جمعه در جمع خبرنگاران، دلیل بعضی از شایعات درباره افزایش قیمت نان را تغییر در نوع آرد بعضی از خبازی‌ها اعلام کرد و گفت: این موضوع از قبل هم مرسوم بوده و درخواست تغییر آرد نوع یک به نوع ۲ مورد بررسی قرار می‌گرفته است که ما به‌التفاوت توسط یارانه دولت برای نانوایی ها تامین می‌شود و تاثیری در قیمت نان به هیچ عنوان نداشته است.

فرماندار تهران افزود: به همین دلیل بعضی از نانوایی ها سوء استفاده کرده و اقدام به افزایش قیمت نان می کردند که این موضوع نیز در دستور کار شورای آرد و نان قرار دارد.

وی از مردم خواست به شایعات توجه نکرده و هرگونه افزایش قیمت را به تعزیرات آرد و نان گزارش دهند.

قیومی، افزایش دسترسی مردم از نظر کمّی و افزایش کیفیت را از اهداف شورای آرد نان عنوان کرد و ادامه‌داد: در هر دو شاخص برنامه‌های منسجم و اثربخشی تدوین و به‌زودی اجرایی می شود، به گونه‌ای که میزان آرد اختصاص یافته به خبازی‌ها ساماندهی و کیفیت نان نیز تغییرات محسوسی خواهد داشت.

معاون استاندار و فرماندار تهران اضافه‌کرد: نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها در راستای افزایش کیفیت و جلوگیری از هرگونه انحراف در زمینه آرد توزیعی به صورت مستمر توسط دستگاه‌های متولی ادامه دارد و در این زمینه هیچ گونه کم‌کاری پذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد: بررسی‌های میدانی در سطح شهر تهران ‌نیز نشان از تغییر نکردن قیمت انواع نان دارد و مردم حاضر در صف خبازی‌ها نیز هرگونه افزایش قیمت را تکذیب کرده و به نوعی از کیفیت نان در بسیاری از نانوایی‌ها اعلام رضایت داشتند./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: