اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 17 September 2023
رئیس شورای شهر تهران خبر داد:
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ارسال نامه به رئیس جمهور و پیگیری مذاکرات با وزیر صمت برای جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی (سئول) خبر داد.
جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در سئولبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، مهدی چمران در حاشیه یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول گفت: در جلسه امروز در نخستین دستور جلسه طبق روال هر ماه که باید گزارشی از حمل و نقل عمومی شهر ارائه می‌شد، ارائه این گزارش را در دستور کار داریم اما با توجه به اینکه معاون حمل و نقل در ماه گذشته تغییر کرد برای این ماه آقای زاکانی به صحن شورا می‌آیند تا ضمن پاسخ به سوال خانم سلیمانی هر آنچه که در حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران در شش ماه نخست سال انجام شده را در قالب گزارشی تشریح کنند. ان‌شاءالله خبرهای خوبی دارند که به اطلاع مردم می‌رسانند.

وی افزود: موضوع دیگر بحث املاک شهرداری تهران است و قانونی که هر سه سال یکبار تعیین تکلیف می‌کند. املاکی در اختیار سازمان‌ها، نهادها و ... قرار داده شده که در همین راستا گزارشی ارائه می‌شود تا شورا در خصوص هر یک از این املاک که نیاز به تمدید دارد و یا باید کنسل شود، تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دستور کارهای امروز شورای شهر تهران موضوع حسابرسی‌هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوع حمل و نقل عمومی شهر تهران تاکید کرد: در شش ماه گذشته بیشتر قراردادهای ساخت اتوبوس‌ها به امضا رسیده و اتوبوس مورد نیاز شهر تهران به حد مطلوب اضافه نشده که امیدواریم تا پایان سال ۱۰۰۰ دستگاهی که در برنامه دارند حداقل به ناوگان اضافه شود. البته تعدادی اتوبوس نیز در حدود ۱۰۰ دستگاه است که وزارت کشور در اربعین از آنها استفاده کرد در اختیار تهران قرار خواهد گرفت که در آینده می‌تواند کمک حال باشد اما آنقدر نیاز شهر تهران به اتوبوس بالاست که این چند صد دستگاه نمی‌تواند کمک موثری باشد. امیدواریم بتوانند در زمان وعده داده شده، اتوبوس‌ها را تحویل دهند.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: امروز صبح مقرر شد نامه‌ای برای رئیس جمهور تهیه و با وزیر صمت نیز تماس بگیریم. نمایشگاه‌هایی که زمان آنها تا کنون تنظیم شده دیگر نمی‌توان کاری کرد و به این ترتیب کام مردم تهران با ترافیک سنگین در اول مهر تلخ خواهد شد؛ اما با فشارها و همچنین فشار قوه قضائیه امیدواریم به نتیجه برسیم. البته رسانه‌ها نیز باید در این زمینه کمک کنند. با ابزارهایی که داریم می‌توانیم فشار را افزایش دهیم. البته در ابتدا با وزیر صحبت خواهیم کرد که امیدواریم با آمادگی که وجود دارد با شرایط مناسب این امر مهم محقق شود و کار به استفاده از ابزارهای موجود برای مدیریت شهری نرسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: