اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - 10 September 2023
خزعلی تاکید کرد:
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از هم‌گسیختگی بین نسلی خانواده‌ها و عدم سواد رسانه‌ای کافی والدین را از آسیب‌های بزرگ خانواده‌ها برشمرد گفت: برای برقراری عدالت آموزشی، کم شدن فاصله طبقات و همچنین روزآمد شدن اطلاعات والدین، ضرورت دارد والدین آموزش‌های لازم را ببینند.
ضرورت آموزش والدین و روزآمدی اطلاعات آنانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، انسیه خزعلی با حضور در اولین جلسه شورای سیاستگذاری همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه که در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که حاصل زحمات برگزاری این همایش کار عملی و تغییر در شیوه‌ها برای بهبود فضای تعاملات مدرسه و خانواده باشد.

خزعلی در ادامه با یادآوری این مطلب که تنها با اتکاء به مباحث نظری نمی‌توان به اهداف این همایش رسید و باید از تجارب مربیان برخی مدارس و خانواده‌ها استفاده شود گفت: قبل از تمرکز بر بین المللی شدن همایش در مرحله اول باید منطقه‌ای، استانی، کشوری و به شکل کارگاهی صورت پذیرد و خودمان به نتیجه برسیم، تا پس از دریافت الگوی بومی در صدد همسو کردن کشورهای منطقه در بُعد بین المللی باشیم.

خزعلی از هم‌گسیختگی بین نسلی خانواده‌ها و عدم سواد رسانه‌ای کافی والدین را از آسیب‌های بزرگ خانواده‌ها برشمرد و آموزش مستمر و هماهنگ با تحولات جامعه و اثرگذاری‌های هوش مصنوعی را از جمله ضرورت‌های برگزاری این همایش بین المللی برشمرده و افزود: چنانچه به فرموده مقام معظم رهبری این اقدام هم با خلوص نیت برای خدمت به مردم طرح ریزی و اجرا شود، توفیقات الهی مایه برکات خواهد بود، و ما نیز در معاونت ریاست جمهوری حامی و یاری‌گر این حرکت هستیم.

علی لطیفی رییس سازمان پژوهش نیز در این نشست گفت: تعاملات خانواده و مدرسه و به ویژه آموزش خانواده و نقش‌آفرینی خانواده در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش موثر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ما این همایش را صرفا برای همایش نمی‌خواهیم، چرا که اینجا پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است و به صورت دانشگاهی و علمی باید اقدام کند به جهت اینکه این همایش ها در واقع پروژه‌هایی برای تصمیم‌گیری در سطح وزارت خانه است.

لطیفی ادامه داد: برگزاری پیش‌نشست‌های منطقه‌ای و استانی خوب بوده و پرسشها و چالش‌های جدی ما را مشخص می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، لطیفی ضمن بیان ضروت این همایش افزود: برای موضوعاتی که آموزش آن برای خانواده‌ها اولویت دارد می توان حمایت بیشتری از دستگاه‌ها گرفت. همایش قطعه‌ای از مجموعه بزرگی است که می‌تواند منجر به بسترهای آموزشی شایسته شده و هنر ما اتصال این قطعات است.

در ادامه علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: این همایش همدلی و همراهی مجموعه‌های مختلفی را می‌طلبد تا محقق شده و از استقبال معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، ریاست سازمان پژوهش و سایر همکاران گرامی خرسند می‌باشیم و به فال نیک می‌گیریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: