اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - 04 September 2023
وزیر کار تاکید کرد:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اتخاذ تمهیدات فوری جهت جلوگیری از تکرار حادثه تلخ در معدن طزره دامغان تأکید کرد و گفت: در این خصوص دستورات لازم صادر شده است.
تمهیدات فوری برای جلوگیری از تکرار حادثه تلخ در معدن طزرهبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سید صولت مرتضوی پس از حضور در محل انفجار در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان در جمع خبرنگاران گفت: بررسی گزارش‌های کارشناسی و بازدید از معدن طزره دامغان به منظور اندیشیدن تمهیدات برای جلوگیری از تکرار حادثه تلخ در این معدن در آینده حال انجام است.

وی جانباختن ۶ معدنچی را به خانواده‌های آنان تسلیت گفت و اظهار کرد: طبق گزارش‌ها حادثه انفجار در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان به دلیل تجمع گاز رخ داد.

وی ادامه داد: جلوگیری از تکرار حادثه معدن طزره دامغان با اهتمام پیگیری می‌شود و دستورات لازم به منظور اندیشیدن تمهیدات برای جلوگیری از تکرار حادثه تلخ در این معدن ابلاغ شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طبق نظر کارشناسان ۶ نفر از کارگران معدن در اثر انفجار دچار حادثه شدند و در کوتاه‌ترین زمان استاندار سمنان و تیم‌های امداد و نجات کارگاهی با حضور در صحنه وارد عمل شدند، اما به دلیل بالا بودن میزان متان در معدن امکان ورود به داخل معدن نبود که با اقدامات و تخلیه گاز، حدود ساعت ۲ تا سه بامداد امدادگران وارد معدن شدند و پیکر ۶ معدنچی را از تونل خارج کردند و این حادثه مصدومی نداشت.

مرتضوی گفت: بازدیدهایی از معدن طزره انجام شد و همچنان بازدید ادامه دارد بررسی و علت حادثه و گزارشات کارشناسی در دست بررسی و پیگیری است تا با تمهیدات ویژه حوادث تلخ این چنینی تکرار نشود.

براساس این گزارش، ساعت ۱۹:۳۰ عصر یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن ذغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در عمق ۷۰۰ متری معدن در طزره دامغان، تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند.

بر اثر این انفجار، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شدند که در همان محل درمان شدند و ۶ کارگر نیز پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی، متأسفانه جان باختند.
نام:
ایمیل:
* نظر: