اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 07 May 2023
وزیر صنعت، تجارت و‌ توسعه سرمایه‌گذاری عمان در رأس هیأتی بیش از 60 نفر، برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی «ایران اکسپو» و همایش تجاری مشترک میان دو کشور در ایران حضور یافت.
حضور وزیر صنعت، تجارت و‌ توسعه سرمایه‌گذاری عمان» در نمایشگاه «ایران اکسپو»به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا،«قیس بن محمد الیوسف» وزیر صنعت، تجارت و‌ توسعه سرمایه‌گذاری عمان در رأس هیأتی بیش از 60 نفر، در ایران حضور یافت.

دستیار وزیر صنعت، معدن و تجارت،در دیدار با وزیر صنعت، تجارت و‌ توسعه سرمایه‌گذاری عمان به روابط برادرانه و دوستانه دو کشور ایران و عمان اشاره کرد و رویکرد مقامات ارشد دو کشور را ظرفیت و فرصتی ارزشمند برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی دو کشور همسایه برشمرد.

وی با اشاره به رشد قابل توجه میزان مبادلات تجاری دو کشور در دو سال گذشته، بر انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه تولید تاکید کرد و حضور وزیر صنعت، تجارت و‌ توسعه سرمایه‌گذاری عمان در ایران را فرصت خوبی برای تعمیق این همکاری‌ها برشمرد.

دستیار وزیر صمت ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده‌ای نزدیک، بر اجرایی شدن مفاد توافقات ایران و عمان در کمیسیون مشترک قبلی میان دو کشور تاکید کرده و خواستار پیگیری‌های لازم برای اجرای کامل این توافقات شد.

بازارهای عمان قابلیت پذیرش کالاهای ایرانی را دارد

در ادامه «قیس بن محمد الیوسف» وزیر صنعت، تجارت و‌ توسعه سرمایه‌گذاری عمان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران، با تاکید بر روابط دوستانه دو کشور، افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور را امری مهم و مغتنم برشمرد.

وی بر ارتقای بیش از پیش همکاری‌های تجاری میان طرفین تاکید و اعلام کرد که بازارهای عمان قابلیت پذیرش کالاهای ایرانی را داشته و برای سرمایه‌گذاری مشترک آماده است.

وزیر صنعت، تجارت و‌ توسعه سرمایه‌گذاری عمان همچنین بر اجرایی شدن مصوبات کمیسیون دو کشور تاکید کرده و آن را برای توسعه و ارتقای روابط دو کشور بسیار حائز اهمیت برشمردند.

وی همچنین حضور میدانی در میان فعالان اقتصادی ایران را برای تحقق اهداف مذکور، مهم بر شمرد و ابراز امیدواری کرد که در این سفر سه روزه، بتواند به نتایج خوبی در این خصوص دست یابد.

گفتنی است «قیس بن محمد الیوسف» وزیر صنعت، تجارت و‌ توسعه سرمایه‌گذاری عمان در رأس هیأتی بیش از 60 نفر متشکل از مسئولین دولتی، رئیس، هیأت رئیسه و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع عمان و تعدادی از رؤسای اتاق‌های بازرگانی و شرکت‌های بخش خصوصی این کشور به ایران سفر کرده است.

در این سفر وزیر صنعت و تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان، علاوه بر دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان، در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی «ایران اکسپو» شرکت کرد و همچنین قرار است در همایش تجاری مشترک در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران حضور یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: