اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - 19 April 2023
فاطمی‌امین:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه‌حل سریع بازار خودرو، واردات خودروهای کارکرده است و امروز دولت لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده را مصوب کرد و امیدواریم در مجلس نیز به‌سرعت پیگیری شود.
لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده امروز در دولت تصویب شدبه گزارش عصرپرس، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه (30 فروردین) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: راه‌حل سریع بازار خودرو، واردات خودروهای کارکرده است، بنابراین امروز دولت لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده را مصوب کرد و امیدواریم در مجلس نیز به‌سرعت پیگیری شود.

وی افزود: بازار خودرو دچار آشفتگی‌هایی است ناشی از تقاضای مازاد و تقاضایی که بیش از عرضه است. خوشبختانه عرضه خودرو در سال گذشته و امسال به لحاظ تولید روند بسیار خوبی را داشته است اما به لحاظ اینکه برای بازار خودرو متاسفانه نقش سرمایه‌ای ایجاد شده است. اینکه افرادی می‌خواهند اموالشان را از تورم حفاظت کنند و خودرو می‌خرند به کسری تقاضا، یک تقاضای کاذب هم افزوده شده است که همان تقاضای سوداگرانه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بنابراین این موضوع تنش و آشفتگی را در بازار ایجاد کرده است. راه حل سریع این است که ما به واردات اولویت بدهیم امروز هم در دولت لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده مصوب شد. این موضوع در اولین جلسه مجلس طرح می‌شود و امیدوارم در مجلس به سرعت مصوب و قابل اجرا شود.

براساس گزارش فارس،وی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت صمت برای واردات چه میزان خودرو است، گفت: ما بحث واردات را با هماهنگی بانک مرکزی تا حدی ادامه خواهیم داد که شکاف عرضه و تقاضا از بین برود.
نام:
ایمیل:
* نظر: