اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - 23 November 2022
مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران
مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: آبزی پروری بخصوص در آب های شیرین نیازمند حمایت های بیشتر است به خصوص برای تسهیلات مکانیزاسیون و دیدن جایگاه واقعی شیلات در قانون بودجه سنواتی کشور وجود دارد.
آبزی پروری در آب های شیرین نیازمند توجه بیشتر قانون بودجه سنواتی کشوراست
خبرنگار: معصومه مرادی

به گزارش عصرپرس،  سید قباد مکرمی مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذا‌های دریایی و صنایع وابسته با اشاره به اینکه سال هاست که پرورش اب های شیرین در ایران در حال انجام است ، گفت: آبزی پروری درایران با آبزیان آب شیرین شروع شده که در تمام استان های کشور توسعه یافته است.

وی افزود: سال گذشته  در خصوص ماهی قزل آلا 193 هزار تن تولید داشته ایم همچنین بیش از 220هزار تن ماهی کپور تولید شده و در استان ها در حال انجام است.

مکرمی در ادامه با اشاره به اینکه مازندران یکی از مهم ترین استان های تولید کننده آبزیان کشور در سیستم های پرورشی مختلف است، ادامه داد: آبزی پروری در تمام مناطق مختلف و در هر زمان  با گونه های مختلف می توانیم داشته باشیم علاوه برآن نیز آبزیان زینتی، گونه های جدید مثل کروکودیل و زالو داریم همچنین آبزیان قزل آلا و کپور نیز در دستور کار سازمان قرار داشته است.

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران ، گفت: تحت شرایط جدید به دلیل تغییر اقلیم و بحث های اقتصادی که وجود دارد نیاز به انقلابی در حوزه آبزی پروری و زمینه بهره وری هستیم.

مکرمی با تاکید برهوشمند سازی، ارتقاء بهره وری و استفاده از مکانیزاسیون در راستای افزایش تاب آوری و حذف سرمایه گذاری موجود گام برداریم، گفت: با توجه به اینکه فصل بودجه بندی است نیاز به همکاری و توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بحث آبزی پروری داریم.

وی در ادامه با اشاره به تولید ماهی تیلاپیا در کشور، گفت: ماهی تیلاپیا گونه ای از ماهی است که در بیش از 140 کشور دنیا در حال تولید است و بعد از ماهی کپور دومین ماهی پرتولید درجهان است و به عنوان راهکاری برای امنیت غدایی آینده بشریت نگاه شده و در کشور ما از سال 87 با ورود این ماهی در حیطه تحقیقات توسط موسسه تحقیقاتی شیلات کار شده و در 4 استان با توافق محیط زیست به صورت خاص و در مناطق خاصی در حال تولید است.

وی افزود: طی دوسال اخیر به دلایل غیر منطقی سازمان محیط زیست جلوی توسعه این گونه را در کشور گرفته که این اقدام باعث بی رغبتی برخی از سرمایه گذارن شده که با استفاده از سیستم های بیوفلاک، سیستم های مداربسته و ظرفیت های استخرهای ذخیره آب می شود هم ملاحظات محیط زیستی را حفظ کرد و هم پروتئینی برای اکثریت جامعه ایجاد کرد.

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: آبزی پروری بخصوص در آب های شیرین نیازمند حمایت های بیشتر است به خصوص برای تسهیلات مکانیزاسیون و دیدن جایگاه واقعی شیلات در قانون بودجه سنواتی  کشور وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: