اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 08 February 2023
دادستان تهران در بازدید از پروژه راه آهن تهران (پروژه ریلی تهران _ تبریز واقع در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران) گفت: برای حل این معضل نیز مصوب شد تا پیمانکار پروژه، ظرف دو ماه آینده اقدام به نصب جت فن‌ها به تعداد کافی کرده و ان‌ها را راه اندازی کند.
بازدید دادستان تهران از پروژه ریلی راه آهن تهران _ تبریزبه گزارش عصرپرس، امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن علی صالحی دادستان تهران از پروژه راه آهن تهران (پروژه ریلی تهران _ تبریز واقع در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران) بازدید کرد.

اجرای این پروژه از زمان انتهای سال ۱۳۸۶ و با دستور رئیس جمهور وقت آغاز شد؛ تمام مسیر ریلی رفت و برگشت این پروژه به صورت زیرزمینی است.

صالحی ابتدا با حضور در راه آهن تهران با برگزاری جلسه‌ای با مسئولان اجرایی پروژه ریلی تهران – تبریز و همچنین مسئولان سازمان مدیریت بحران استان تهران، سازمان آتش نشانی، در جریان آخرین وضعیت این پروژه و اقدامات انجام شده درجهت پیشبرد اتمام آن قرار گرفت.

پس از پایان این جلسه، دادستان تهران به همراه حاضران در جلسه از تونل راه آهن در پروژه ریلی تهران _ تبریز بازدید کرد.

علی صالحی اظهار کرد: در راستای پیگیری حقوق عامه نشست و بازدید امروز انجام شد.

وی افزود: متاسفانه این پروژه دارای اشکالاتی از قبیل عدم روشنایی کافی در تونل، عدم وجود تجهیزات و امکانات اعلام و اطفاء حریق و فاقد خطوط ارتباطی است.

دادستان تهران با بیان اینکه مصوبات مطلوبی در نشست با مسئولان اجرایی این پروژه به تصویب رسید، تصریح کرد: مقرر شد تا ظرف دو ماه آینده نسبت به نصب تجهیزات اعلام و اطفاء حریق اقدامات اساسی برای رفع این نقص صورت گیرد؛ کما که دستگاه‌ها اطفاء حریق از گمرک بندر شهید رجایی ترخیص نشده و به دنبال این هستیم تا ظرف یک هفته آینده و با همکاری وزارت صمت نسبت به ترخیص آن‌ها اقدام کنیم.

وی افزود: در مصوبه دیگری مقرر شد تا ظرف یک هفته مشکل روشنایی تونل پروژه ریلی تهران – تبریز حل شود.

صالحی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا ظرف یک ماه خطوط ارتباطی شرکت‌های رایتل، ایرانسل و همراه اول در این تونل راه اندازی شوند؛ زیرساخت انجام این مهم توسط راه آهن انجام شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود در تونل، بحث تهویه هوای داخل آن است و به دلیل نبود جت فن هوای داخل این تونل بسیار آلوده و خطرناک است به طوریکه در زمان توقف اضطراری احتمالی برای هموطنان عزیز که در حال مسافرت هستند مشکلاتی پیش خواهد آمد.

دادستان تهران اظهار کرد: برای حل این معضل نیز مصوب شد تا پیمانکار پروژه، ظرف دو ماه آینده اقدام به نصب جت فن‌ها به تعداد کافی کرده و ان‌ها را راه اندازی کند.

وی افزود: تمام اشکالات و مواردی که در تونل وجود دارد و هر آن امکان این را دارد که حادثه‌ای را رقم بزند نیز در سریعترین زمان ممکن باید حل و فصل شوند، دادستانی تهران در راستای احقاق حقوق عامه این موارد را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد و به همین منظور معاونان خود را برای رسیدگی به این امورات مامور کردیم تا در صورت لزوم با دستگاه‌های مربوطه به تکمیل این پروژه همکاری داشته باشند.

صالحی بیان کرد: امیدواریم تا ظرف دو ماه آینده مشکلات این تونل که یکی از دغدغه‌های دادستانی تهران است، پیگیری و حل و فصل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: