اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - 15 November 2016
به تازگی رمانی با عنوان «پیغام وینسنس» با موضوع حمله سایبری جوانان ایرانی به سامانه‌های رایانه‌ای آمریکا منتشر شده است. این کتاب اثر محمد تقی عرب است و در انتشارات ساقی به چاپ رسیده است.

سرویس فرهنگی عصرپرس: در میان خیل رمان‌های ایرانی که منتشر می‌شود، معمولا کمتر در با موضوعی خاص و نو مواجه می‌شویم. در این میان بیش از همه رمان‌های ایرانی در فضایی بسته و به زعم بعضی از کارشناسان منتقد با نگاهی آپارتمانی نوشته می‌شود که در آن تجربیات نو و ایجاد فضایی تازه در داستان وجود ندارد.

به گزارش هنرآنلاین، به تازگی رمانی با عنوان «پیغام وینسنس» با موضوع حمله سایبری جوانان ایرانی به سامانه‌های رایانه‌ای آمریکا منتشر شده است. این کتاب اثر محمد تقی عرب است و در انتشارات ساقی به چاپ رسیده است.

اما جنگ سایبری چیست؟ مارتین لیبیکی، از محققان برجسته مؤسسه مطالعات استراتژیک در دانشگاه دفاع ملی، در کتاب «جنگ اطلاعاتی چیست؟» می‌نویسد «تلاش برای درک مفهوم جنگ اطلاعاتی مانند این است که چند نفر نابینا بخواهند با لمس کردن بخش‌های مختلف یک فیل بگویند که این موجود چیست. جنگ اطلاعاتی نیز شامل بخش‌های مختلف و متعددی می‌شود.»

مگان برنز در سال ۱۹۹۹ با نگرشی کلی این تعریف را ارئه می‌دهد که «جنگ اطلاعاتی طبقه یا مجموع‌های از تکنیک‌ها شامل جمع‌آوری، انتقال، حفاظت، ممانعت از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات است که از طریق آن یکی از طرفین درگیر بر دشمنان خود به مزیتی چشمگیر دست یافته و آن را حفظ می‌کند.»

حمله سایبری چند جوان ایرانی به سامانه‌های رایانه‌ای آمریکا در «پیغام وینسنس» / پای جنگ اطلاعاتی ایران-آمریکا به یک رمان باز شد

مارتین لیبیکی ضمن وفادارماندن به تعریف کاملا نظامی از جنگ اطلاعاتی هفت شکل مختلف جنگ اطلاعاتی را به شرح زیر نام می‌برد: جنگ فرماندهی و کنترل که هدف آن قطع کردن سر دشمن، یعنی از بین بردن مغز متفکر دشمن، است. جنگ برپایه اطلاعات که متشکل از طراحی، حفاظت و ممانعت از دسترسی به سیستم هائی است که برای برتری بر فضای نبرد در جستجوی دانش کافی هستند. جنگ الکترونیک تکنیک‌های رادیوئی، الکترونیک، یا رمزنگاری. جنگ روانی که در آن از اطلاعات برای تغییر ذهنیت و طرزفکر دوستان، بی طرف‌ها، و دشمنان استفاده می‌شود.  جنگ هکرها که در آن به سیستم‌های رایانه‌ای حمله می‌شود. جنگ اطلاعاتی اقتصادی ایجاد مانع در برابر اطلاعات یا تسهیل جریان اطلاعات با هدف کسب برتری اقتصادی. جنگ سایبر ترکیبی از همه موارد شش‌گانه بالا.

«پیغام وینسنس»رمانی است تخیلی با موضوع دسترسی سایبری جمعی از دانش‌آموزان ایرانی در پی یک ماجراجویی به سایت ناو هواپیمابر وینسنس.

حمید نورشمسی در مهر درباره این کتاب نوشته: قهرمان این رمان که ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی تالیف شده است، دانش‌آموزی است به نام حسین. او در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور است. حسین همچنین نویسنده وبلاگی با عنوان «پرواز بی‌فرود» نیز هست و از طریق یکی از معلمان خود مطلع می‌شود که این وبلاگ به فهرستی موسوم به "OED" وارد شده که مخفف مراکز مخالف دموکراسی است که سازمان سیا آنها را معرفی می‌کند.

این موضوع در ادامه نگرانی‌هایی را مبنی بر تلاش گروهی موسوم به ۱۰۶۵ برای حذف فیزیکی وبلاگ‌نویس ایرانی به وجود می‌آورد و از سوی دیگر او با جمعی دیگر از نیروهای ایرانی وارد پروسه شنود و دستیابی به اطلاعات یک مرکز آمریکایی می‌شوند بدون آنکه بدانند در معرض یک دام جاسوسی قرار گرفته‌اند.

بخشی از رمان «پیغام وینسنس»: "نفوذ به سیستم سی. ام. دی ناوی کار سختی بود. شاید در آن مناقشه هم حق با چارلی واتسون و دوستانش بوده است. ساعت‌ها وقت گذاشتن برای دوباره نفوذ و رخته چند دقیقه‌ای. هم جسمم خسته می‌شد و هم کم‌کم خستگی، مغزم را از کار می‌انداخت. سختی‌های عبور از دیواره آتشین، ارزشش را داشت. نرم‌افزار را یافتم. نرم‌افزار جی. پی. اک ۳، عهده دار هدایت ماموریت اصلی در سامانه‌های دیجیتال ناوهای ناوگان یو. پی. ۳۰۰ بود. دفعه اول فقط اطلاعاتی را که لازم داشتم برداشتم. باید نرم‌افزار را به خوبی می‌شناختم. دفعه بعد با آمادگی کامل رفتم. اصل متن و سورس ترم‌افزار را می‌خواستم. اگر موفق می‌شدم، می‌توانست آخرین باری باشد که به آنجا می‌رفتم."

این رمان را می‌توانید با قیمت ۲۰ هزار تومان تهیه کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر: