اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 08 February 2023
قرارداد فروش ۱۰۰ دستگاه واگن لبه بلند بین شرکت واگن پارس مپنا و شرکت سریر لجستیک هوشمند ایرانیان منعقد شد.
انعقاد قرارداد تولید ۱۰۰ دستگاه واگن لبه بلند در واگن پارس مپنابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مرتضی ملانژاد در آیین امضای این قرارداد اظهار کرد: این تعداد واگن تا حدود ۳ ماه آینده به صورت کامل توسط واگن پارس مپنا تولید و تحویل می شود.

وی با بیان اینکه امروز قیمت هر دستگاه واگن در دنیا ۷۰ هزار یورو است، افزود: زمانی که تولید ۱۰۰ دستگاه واگن در داخل کشور انجام می شود مسلما از خروج ارز جلوگیری می شود.

ملانژاد تصریح کرد: همکاری شرکت سریر با واگن پارس در قالب یک قرارداد انبوه حدود ۴۰۰ دستگاهی خواهد بود که امروز قرارداد ۱۰۰ دستگاهی آن منعقد شد.

وی گفت: شرکت واگن پارس مپنا در حال حاضر تولید هزار دستگاه انواع واگن شامل تولید واگن های باری، مسافری و مترو را در دستور کار دارد که امیدواریم در زمان منعقد شده تحویل دهیم.

براساس این گزارش، مهدی گلشنی مدیرعامل شرکت سریر لجستیک هوشمند ایرانیان نیز در این آیین بیان کرد: امروز قرارداد ۱۰۰ دستگاه واگن لبه بلند با ظرفیت ۶۸ تن است که با شرکت واگن پارس مپنا به امضا رسید.

وی درخصوص دلیل انتخاب واگن پارس برای تولید این واگن ها گفت: این شرکت بزرگترین تولیدکننده خودروهای ریلی در سطح خاور میانه است و افتخاری است که این همکاری مشترک را انجام دهیم.

گلشنی رقم این قرارداد به لحاظ ریالی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در فاز نخست دانست و افزود: پیش بینی می شود که با اجرای این قرارداد حدود ۲۰۰ میلیون تن کیلومتر در سال به جهت حمل مواد معدنی و حمل محصولات صادراتی به ظرفیت ناوگان اضافه شود. این واگن ها در مسیر یزد برای هلدینگ چادرملو استفاده خواهند شد.

وی اضافه کرد: تاکنون قرارداد تولید ۴۰۰ دستگاه واگن با واگن پارس امضا شده و پیش بینی می شود که در سال ۱۴۰۲ مجددا ۸۰۰ دستگاه واگن سفارش داده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: