اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 08 February 2023
فرمانده فراجا:
فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت: با الحاق شناورهای جدید به فراجا و کنترل پی در پی دریایی، روزگار سختی در انتظار قاچاقچیان موادمخدر و کالا و تمامی مخلان امنیت در عرصه دریا است.
روزهای سختی در انتظار قاچاقچیان عرصه دریا استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سردار احمد رضا رادان روز چهارشنبه در آیین الحاق ۷۰ فروند شناور به فرماندهی مرزبانی فراجا افزود: در گذشته تنها ۶ فروند شناور برای کنترل دریایی و ماموریت‌ها در هرمزگان وجود داشت که امروز شناورهای زیادی سهم این استان شده که این عرصه را برای قاچاقچیان سخت می کند.

وی بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که باید در تامین امنیت مورد توجه قرار گیرد، امنیت دریا و دریانوردی بوده که بخش عمده‌ای از آن بر عهده فراجا است.

سردار رادان با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر از مرزهای دریایی کشور در هرمزگان قرار دارد، اظهار کرد: تامین امنیت دریایی نیاز به حضور مستمر در دریا دارد و برای این مهم نیازمند به کارکنان متخصص و کارآمد هستیم که استان هرمزگان از آن بهره‌مند است.

وی ادامه داد: شاید در برخی مرزهای آبی به اندازه‌ی هرمزگان ماموریت وجود نداشته باشد، از این رو باید اقتدار دریایی مرزبانی در این منطقه به رخ همسایگان با نشان از صلح و دوستی و عزت و اقتدار کشیده شود.

فرمانده فراجا با اشاره به الحاق شناورهای جدید اظهار کرد: سامانه ضد خزه که در شناورهای جدید استفاده شده است، در تجهیزات جدید بی‌نظیر بوده و در سرعت، قدرت و کارایی تاثیر بسزایی دارد که امیدواریم در دیگر شناورها نیز از این سامانه استفاده شود.

سردار رادان یادآور شد: در حوزه فراجا به تولیدات داخلی اعتماد کردیم و صنایع دریایی وزارت دفاع نیز قبول کردند تولیدات خود را با نیازهای فراجا هماهنگ کنند و ما امروز مفتخر به انتخاب محصولات ایرانی و اعتماد به متخصصان ایرانی هستیم.

همزمان با دهه فجر و با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و سردار احمدرضا رادان فرمانده کل فراجا ، ۷۰ فروند شناور تندروی پیشرفته در بندرعباس به ناوگان عملیاتی - رزمی مرزبانی پیوست.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: